שיתוף
תגובות
חדשות » חמישה שרי חוץ יתארחו מחר בשדה בוקר
פגישת פסגה
בנגב יתארחו החל ממחר חמישה שרי חוץ של האמירויות, בחריין, מרוקו ומצרים – לצד מזכיר המדינה האמריקני, יחד עם המארח השר יאיר לפיד בשדה בוקר. במוקד: האיום האירני
הכרזה לקראת הפסגה כפי שהופצה על ידי משרד החוץ | צילום: משרד החוץ

החל ממחר בשעות הבוקר יגיעו זה אחר זה לנגב חמישה שרי חוץ לפגישת פיסגה היסטורית. החל משעות אחר הצהריים המוקדמות יחלו שרי החוץ הללו לנחות בארץ, והם יתקבלו על ידי שר החוץ יאיר לפיד במלון בו תיערך הפסגה בנגב, במלון יוקרה בשדה בוקר. שם – שבמוקד שלהם יעמוד האיום האיראני. גורם בכיר במשרד החוץ אמר הערב (מוצאי שבת) כי מדובר באירוע היסטורי של ממש, שמהווה לדבריו "מהלומה לאיראן".

"מטרת הפסגה" אומר גורם בכיר הינו "מזרח תיכון אחר, בישראל לא הייתה מעולם פיסגה בסדר גודל כזה, שבה ישראל מארחת ארבע שרי חוץ ממדינות ערב". הגורם ציין כי הרקע לפיסגה, שמכונה על ידי משרד החוץ "פסגת הנגב", הוא חיזוק "הסכמי אברהם" שנחתמו עוד בתקופת הממשלה הקודמת, לצד התחממות היחסים עם מדינות ערביות נוספות – בהן מצרים – "על רקע החשש מאיראן והחזרה הצפויה להסכם הגרעין. מדובר במדינות הרואות בצורה זהה את האיום האיראני".

הגורם הבכיר הדגיש את מיקומה הסימבולי של הפסגה בשדה בוקר, שם התגורר ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון ושבקרבת היישוב שוכן גם קברו: "הסיפור של קבר בן גוריון ומגילת העצמאות מתחברים מאוד לרוח בוועידה. הרי במגילת העצמאות נכתב שישראל תחתור לשלום בין העמים ותושיט יד לשלום עם מדינות האזור – וזה מה שאנחנו עושים. המיקום של פסגת הנגב מביא למעשה לסגירת מעגל עם רוח מגילת העצמאות וחזון בן גוריון".

כל ששת שרי החוץ יתכנסו מחר לארוחת ערב משותפת, ובמקביל ייערכו במלון ארוחות נוספות של הצוותים הבכירים, הצוותים והפמליות. הרעיון, כך לפי גורמים בישראל, הוא "לייצר אווירה לא-פורמלית". הפגישה הרשמית של שרי החוץ תיערך למחרת, יום שני, בסביבות השעה 10:00 בבוקר. היא צפויה להיות ממושכת.

במוקד הדיונים שיערכו שרי החוץ תעמוד כאמור הסוגיה האיראנית, כשברקע החשש של ישראל ומדינות ערביות סוניות-מתונות מההשלכות של הגעה להסכם בין ארה"ב לאיראן על חידוש הסכם הגרעין בשיחות שנערכות בווינה. במקרה שכזה הן חוששות, הסרת הסנקציות האמריקניות תאפשר לטהרן לקבל לידיה מיליארדי דולרים – כסף שאותו תוכל להשקיע בפעילויות החתרניות שלה ברחבי המזרח התיכון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים