שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חמץ פוזר בבתי כנסת ברמת גן ובני ברק
זעזוע
בכמה בתי כנסת באזור רמת גן ושיכון ג' בבני ברק הונחו בחג הפסח בכניסה לבתי הכנסת לחם וחתיכות חמץ
תגיות:
ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן | צילום: עיריית רמת-גן

מקרה חמור התרחש במהלך החג כאשר אלמונים פזרו בכוונה חמץ בכמה בתי כנסת באזור רמת גן ושיכון ג' בבני ברק ובתוכם בית הכנסת של האדמו"ר מראחוב ובית הכנסת של הגר"ס הלברשטאם, שם הונחו בחג הפסח בכניסה לבתי הכנסת לחם וחתיכות חמץ -כך דיווח משה ויסברג ב'בחדרי חרדים'.

ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן הגיב לתקרית וכתב בפייסבוק: "רשע מה הוא אומר? כולנו שאלנו אתמול בהגדה, ושמענו את דברי תשובת הרשע… רשע מה הוא עושה? קיבלנו תשובה לצערנו אחרי כמה שעות. רשע פשוט מחלל בתי כנסת בעיר על ידי פיזור חמץ בכניסות לשניים בעיר ומריחתו על הדלתות שלהם".

"בצאת החג עודכנתי שכמה שעות אחרי שכולנו התאחדנו סביב שולחנות הסדר בזכות מסורת ישראל בת 3,000 שנים בוצע פשע השנאה הבריוני הזה. מיד העברתי למנכ"ל העיריה לטיפול באמצעות אגף הבטחון שלנו ואגף מערכות מידע לנסות לסייע בהשגת ראיות מצולמות".

"המעשה הנפשע הזה מעבר לפגיעה הקשה ברגשות המתפללים, שהגיעו בבוקר החג, הוא גם פגיעה בכל מה שאנחנו מאמינים בו ונשענים עליו כחברה מתוקנת, גם אם לא כולם מקפידים על איסור חמץ. כראש העיר אבקר אישית בשני בתי הכנסת בכדי להביע תמיכה בקהילות שהותקפו וכן אגדיל את התמיכה העירונית בהם לשנה זו".

"איסור חמץ הוא חלק ממסורת ישראל, שנשמר גם על ידי יהודים כמוני, מסורתיים שאינם מקפידים על תרי"ג מצוות, אבל אין לי ספק שגם החילוניים ביותר מתושבי העיר רואים במעשה המדובר מעשה חולני. ברמת גן כל אחד יחיה באמונתו ובדרכו במה וכמה להאמין, את מי ואיך לאהוב ומה ומתי לאכול, תוך כבוד והתחשבות הדדיים. מי שזה לא מקובל עליו עד כדי רצון בלתי נשלט לכפות על האחר או לפגוע בו מוזמן לעזוב את העיר", דברי ראש העיר.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. בסוף הוא מבין שהוא יהודי גם כן…ככה זה במצוות ששמרנו עליהם באדיקות מדור דור זה בעצמות…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים