שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » חנויות בבעלות חרדית נבזזו על ידי הפורעים
המהומות בארה"ב
שמאי המקרקעין ר' אברהם פאללמאן מויליאמסבורג ל'בחזית': "הוזעקתי לטפל במספר אירועי ביזה ושוד של חנויות בבעלות חרדית בפאתי פלטבוש, מנהטן איסט סייד ומנהטן"
מפגינים השבוע באוקלנד בעימות עם המשטרה | צילום: David Odisho, שאטרסטוק

המהומות בארצות הברית הנמשכות זה השבוע השלישי ברציפות במחאה על הרג הנער השחור גורג' פלויד, עברו מזמן את רף המחאה הלגיטימית והפכו למחאות ממומנות על ידי גורמים אנטי טראמפ שהחליטו לעשות שימוש בגל המחאה הספונטני שהתפתח במיניאפוליס, לאירוע שמבחנתם עשוי להשפיע על תוצאות הבחירות לנשיאות שיתקיימו במרוצת השנה הקרובה.

יצוין, כי אירועי הביזה של החנויות ומרכזי הקניות על ידי המפגינים מתקרבים בהדרגה גם לשכונות החרדיות וילאמסבורג, בארא פארק ופלטבוש, כאשר בשבוע האחרון חלפו בפאתי השכונות תהלוכות המפגינים שקראו קריאות גזעניות ואחזו בכרזות נגד הנשיא טראמפ.

בשיחה עם 'בחזית', משחזר אברהם פאללמאן, שמאי מקרקעים מוכר בויליאמסבורג, כי "ישנם ארגונים תת מחתרתיים כמו של גורג' סורוס, אנטיפה ועוד, המבקשים להשפיע על דעת הקהל בארה"ב לקראת הבחירות ומשלמים למפגינים על מנת שאלו ייצאו לרחובות".

לדבריו, "ישנם שני סוגי מחאות שאנו עדים להם. יש את בעלי המעמד הנמוך שפשוט מצאו הזדמנות לזעוק את זעקתם ולהשמיע את מחאתם לנוכח התעלמות הממשל ממצבם הכלכלי, ויש גם את הפאשיסטים שמבקשים לנצל את גל המחאה ולהוציאה מפרופורציות במטרה להביא לכאוס. המפגינים הללו, הם שבוזזים מכל הבא ליד. המפגינים שחלפו בימים האחרונים בשכונות החרדיות שייכים למדרג הראשון שציינתי, כך שהציבור מבין שאין כל סיבה לחשוש מהם".

במהלך השיחה חשף פאללמאן כי במהלך השבוע הוא הוזעק לטפל במספר אירועי ביזה ושוד של חנויות בבעלות יהודית. "ברוך השם בויליאמסבורג ובבארא פארק לא נפגעו חנויות בבעלות יהודית, אך בפאתי פלטבוש, איסט סייד ומנהטן לצערי כן".

פאללמאן הוסיף וציין, כי "הענין הוא, שלפי הביטוח, אם מעשי הביזה מוגדרים כארוע טרור, הרי שאין כיסוי לנזק, אם זה וואנדליזם יש כן כיסוי של הביטוח, הבעיה היא, שטראמפ מתוך כוונה טהורה לכאורה, החליט להוציא את 'אנטיפה' מחוץ לחוק ובכך הפך את הארגון הפאשיסטי לארגון טרור, ולכן אי הוודאות מאוד גדולה בימים אלו. אנו מנהלים דיאלוג מול חברות הביטוח, להערכתי זה נושא שעוד יעסיק את הכותרות שבועות הקרובים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים