שיתוף
תגובות
לאישה » טיפים » חנוכה זה חג – כך תוודאו שהחגיגה תישאר שמחה
טיפים חובה
לקראת ימי החנוכה הבעל"ט מגישים מומחי מכון התקנים הנחיות חובה לכל בית, על מנת להימנע מאסונות מיותרים בעת טיגון הלביבות, המשחק בסביבות ויצירות האמנות
סביבונים. חנוכה. אילוסטרציה | צילום: tomertu, שאטרסטוק

לקראת חג חנוכה מומחי מכון התקנים הישראלי קיבצו מספר טיפים שיוכלו לסייע להורים ולגננות לעבור את החג בצורה בטוחה יותר.

סביבונים

סביבונים נבדקים במכון התקנים הישראלי לפי תקן ת"י 562 "בטיחות צעצועים".

אין לקנות סביבון שאינו מסומן בעברית- על הסימון יופיעו שם היצרן/ יבואן, כתובתו, ארץ היבוא, הוראות שימוש והגבלות מיוחדות. יש להקפיד לקרוא את ההוראות וההגבלות ולפעול לפיהן.

סביבונים, גם אם הם נמכרים בתפזורת, צריך שהאזהרות הרלוונטיות תהיינה צמודות אליהם וגלויות לכל רוכש בעמדת המכירה.

יש לשים לב בסימון הסביבון להגבלת הגיל. בדיקת הסביבון מתחשבת בגיל המשתמש ובנטייה של ילדים להכניס פריטים לפה ולסכנה של בליעתם. לכן, אין לתת לילדים סביבון שעליו מסומן גיל הגבוה מגילם.

סביבונים עשויים מעופרת עלולים להיות רעילים מאוד. יש להקפיד ולקרוא את הסימון לגבי הרעילות ולגבי הגבלת גיל המשתמש.

סביבונים עשויים מעץ עם הדפס בצבע עלולים להיות רעילים. יש לשים לב להגבלת הגיל הרשומה על הסימון. סביבונים אלו בדרך כלל אינם מיועדים לילדים מתחת לגיל שלוש. ללא קשר לגיל, אין להכניס את הסביבון לפה מאחר והצבע עלול להיות רעיל.

בסביבונים המופעלים על ידי סוללות יש להיזהר כי הילד לא יכניס את הסוללות לפה, אין לערבב סוללות חדשות עם ישנות, אין לערבב סוגים שונים של סוללות ולעיתים גם לא ניתן להשתמש בסוללות נטענות. יש לעקוב אחרי הוראות היצרן.

יש לסלק מיידית סביבון סדוק או שבור. אורך חייו של הסביבון מלכתחילה אינו ארוך לכן, יש לבחון את הסביבון מדי פעם ולוודא שלא נוצרו בו סדקים או פינות חדות היכולות לפצוע את המשתמש.

בסביבונים עם קרן לייזר, אין לכוון את הקרן לכיוון העיניים או הפנים.

ערכות יצירה לחנוכה

כמו בסביבונים גם בערכות יצירה לחנוכה יש לקרוא היטב את הסימון, לוודא כי הערכה מתאימה לגיל הילד ולהקפיד על הוראות היצרן. כשערכה מתאימה לגיל מסוים יש להקפיד שילדים קטנים יותר מהמצוין לא יעשו בה שימוש.

בערכות קישוטים לחנוכה, בעיקר אם הערכות המכילות צבעים למיניהם, יש להקפיד על הוראות היצרן ולהשתמש במוצר בצורה נכונה. לדוגמה: אם כתוב על האריזה שהשימוש בה מותר לילדים מעל גיל שמונה אזי יש להקפיד שילדים מתחת לגיל זה לא יעשו שימוש בערכה בעיקר בשל רעילותם של הצבעים (רעילות צבעים נמדדת ביחס למשקל גופו של הילד כך שאם היצרן מגביל את הגיל חייבים להישמע להוראות מאחר ויכול להיווצר מצב בו הערכה מתאימה לתקן אך השימוש בה אינו נכון).

ערכות יצירה המכילות חלקים קטנים, שפות חדות, חבלים העלולים ליצור לולאות וחומרים מסוימים, לא מתאימות לילדים מתחת לגיל שלוש, ולעיתים גם לא לילדים מתחת לגיל שש. יש לשים לב לגיל השימוש המינימלי.

בערכות לעבודה בחרס יש לשים לב שתהיה השגחה של אדם מבוגר, כאשר שמים אותן בתנור.

בערכות המכילות פימו יש לשים לב להוראות היצרן ולשטוף את הידיים היטב לאחר השימוש כדי שרעילות הצבעים לא תישאר בידיים. ערכות אלו בדרך כלל מוגבלות לשימוש מעל גיל שמונה.

נרות

אין להניח נרות דולקים, ללא השגחה, ליד ילדים או חומרים דליקים.

שמנים

יש לשים לב כי שמן זית המיועד למאור אינו ראוי למאכל אדם, בשל הרכבו החומצי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים