שיתוף
תגובות
כלכלה » אנרגיה ותשתיות » חניון הסולארי הגדול בישראל יוקם בקיסריה
בפארק העסקים
מערכת ייצור החשמל תשתרע על פני כ-3,000 מ"ר ותייצר חשמל נקי בהספק של כ-520 קילוואט. בנוסף, בחניון יותקנו עמדות טעינה לרכב חשמלי
הדמיית החניון הסולארי | צילום: טרימדיה

החברה לנכסי קיסריה והחברה לפיתוח קיסריה אדמונד בנימין דה רוטשילד מקימות בימים אלה בפארק העסקים החכם של קיסריה, את החניון הסולארי המקורה הגדול בישראל.

המצללה הסולארית, שתורכב מכ-1,000 לוחות קולטים, תשתרע על פני כ-3,000 מ"ר ותייצר חשמל נקי ללא פליטת מזהמים, בהספק של כ-520 קילוואט. בנוסף יותקנו בחניון עמדות טעינה וטעינה מהירה לרכב חשמלי. החברות ישקיעו בפרויקט הירוק והייחודי סך של כ-4.1 מיליון ש"ח.

המצללה הסולארית תוקם בחניון הפתוח של מבנה אופק 11, בחלקו הצפוני של פארק העסקים. משך ההקמה יארך כ-6 חודשים. המצללה צפויה להעניק לכ-300 מקומות חניה הגנה מפני הגשם במהלך החורף ומפני השמש היוקדת בקיץ והיא תורכב מ-3 מערכות ייצור אנרגיה – תוספת משמעותית ל-26 מתקנים פוטו-וולטאיים שכבר פועלים על גגות המבנים השונים בפארק בכושר ייצור כולל של יותר מ-6 MWp (מגה-וואט) חשמל ירוק מהשמש.

מיקי קליגר, סיו"ר קרן אדמונד דה רוטשילד ויו"ר החברות הכלכליות של הקרן, אומר כי הפרויקט מהווה נדבך נוסף באסטרטגיה הירוקה של פארק העסקים החכם של קיסריה ומדגיש כי: "Go Green For a Better World זו אסטרטגיה שהיא גם עסקית וגם ערכית שהתוותה הברונית אריאן דה רוטשילד בכל תחומי העשייה של החברה לפיתוח קיסריה והחברה לנכסי קיסריה וקבוצת רוטשילד העולמית בכלל, והיא נועדה להטמיע את ערכי החדשנות, פיתוח בר הקיימא והשמירה על איכות האוויר והסביבה בישראל בכלל ובקרקעות הקרן בפרט".

מיכאל כרסנטי, מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה והחברה לנכסי קיסריה, מציין: "לפרויקט הצללת החניון באמצעות מערכות סולאריות ערך מוסף כפול – גם חניון מקורה וגם ניצול אנרגיית השמש לייצור חשמל ידידותי לסביבה. אנחנו גאים לשלב חשיבה כלכלית עם חזון השמירה על הסביבה. נדבך נוסף בהשגת היעד שקבענו לעצמנו כי עד שנת 2030 נמצה את משאבי הטבע הזמינים כדי לייצר מהשמש לפחות 30 MWp של חשמל ירוק".

הוא מוסיף: "התקנת עמדות הטעינה גם היא חלק מתכנית כוללת לרישות מרחב קיסריה כולו בעמדות טעינה חשמליות להפחתת זיהום האוויר שנוצר ע"י משאיות, אוטובוסים ורכבים פרטיים אשר מונעים בדיזל ובנזין מזהם. אנו חותרים לעתיד קרוב שבו עם השלמת פריסת רשת עמדות הטעינה שלנו, רכבים מזהמים מכל סוג לא יוכלו להיכנס לפארק העסקים החכם והירוק של קיסריה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים