שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חפץ: "חשבתי שהחקירה זאת רדיפה אמיתית"
מחזק את ההגנה
"האמון שלי שהחקירה בתיק 4000 הייתה אמיתית וללא שיקולים זרים- הייתה קרובה לאפס", סיפר חפץ. "חשבתי בזמן אמת שאני לא באמת מעניין את החוקרים"
נתניהו בבית המשפט | צילום: אורן בן חקון - פול

עד המדינה ניר חפץ הגיע הבוקר ליום השלישי בחקירה הנגדית במשפט נתניהו שהתקיים הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. תחילת הדיון הוקדש להשלמת החקירה הנגדית והתנהל בדלתיים סגורות. בדיון הושמעו קטעי חקירה וחפץ הגיב עליהם.

"האמון שלי שהחקירה בתיק 4000 הייתה אמיתית וללא שיקולים זרים- הייתה קרובה לאפס", סיפר חפץ. "חשבתי שזאת רדיפה. האמצעים הדרקוניים שהפעילו עלי חיזקו אצלי את חוסר האמון שלי בגורמים שחקרו".

עוד סיפר חפץ: "חשבתי בזמן אמת שאני לא באמת מעניין את החוקרים, שהחקירה היא חקירה נגד ראש הממשלה ואני שם באמצע. לא חשדתי שהחקירה נפתחה בגלל שאול אלוביץ".

כזכור, בדיון הקודם הוצג חלק מהחקירה שעבר חפץ במשטרה, וחפץ העיד: "האיום היה ברור, אם לא אספק גרסה יחריבו את משפחתי, זה פשוט נאמר עשרות פעמים". ביום רביעי שעבר, סיפר חפץ כי כשנחקר בחשד שפעל למנות את השופטת הילה גרסטל לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה תמורת סגירת תיקי נתניהו, הופעל עליו לחץ כבד. "שעה וחצי של השתוללות וצעקות, החקירות הגיעו לדציבלים בלתי נתפסים, החוקרת צרחה כך שממש הרגשתי את טיפות הרוק שלה" פרט חפץ על פי הדיווח בכאן חדשות.

קודם לכן הוצג סרטון מהחקירה שבו נראה חוקר מיחידה 433 במשטרה מאיים על חפץ, ומתרה בו שאם לא ישתף פעולה – יציג לפניו "פצצה", כלשונו, שתזעזע את עולמו מן היסוד. עוד נשמע הקצין אומר: "אתה לא לוקח בחשבון את הידע שלנו, ואת מה שאנחנו מסוגלים לעשות. יכולת החקירה שלנו דומה לזו של השב"כ. יש סיכוי שבגלל שאתה שומר על זכות השתיקה, לא ירצו ילדיך ואשתך להיות איתך בקשר", איים החוקר.

חפץ הגיב בדיון, בבית המשפט המחוזי בירושלים, כי העריך שמדובר באיום על חייו האישיים. "האיום היה ברור. אם לא אספק גירסה יחריבו את משפחתי. זה נאמר עשרות פעמים", העיד. עוד סיפר חפץ כי סבל תנאים קשים במהלך מעצרו. מזונו כלל רק פרוסות לחם וסנדוויץ' קר, ובמשך שבוע שלם נאלץ לאכול על ברכיו משום שלא קיבל צלחת או סכו"ם. עוד סיפר ניר חפץ כי בקשתו לראות רופא נענתה בחיוב רק לאחר כמה ימים של בקשות חוזרות ונשנות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים