שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » העד חפץ דרש דלתיים סגורות, הבקשה נדחתה
דרמה במשפט נתניהו
חפץ: "מעוניין להיות פתוח וגלוי עד הסוף, אבל בדלתיים סגורות. יש גבול למה שבן אדם יכול לשאת, לא אשתף פעולה אם אין דלתיים סגורות"
נתניהו בבית המשפט | צילום: אורן בן חקון - פול

דרמה במשפט נתניהו: עד המדינה ניר חפץ ביקש בעצת התובעת שחקירתו הנגדית על ההתעללות שעבר בחקירתו – תיעשה בדלתיים סגורות, אחרת לא ישתף פעולה. ההגנה מתנגדת והסנגורים מסרבים להצעת השופטת לשנות את סדר חקירתם הנגדית ולדחות למועד מאוחר יותר את החלק הזה בחקירה, אך השופטים דחו את בקשת חפץ, והחקירה הנגדית תתקיים בדלתיים פתוחות.

חפץ: "ברגע שייצא המידע הזה יהדהדו אותו. מעוניין להיות פתוח וגלוי עד הסוף, אבל בדלתיים סגורות. יש גבול למה שבן אדם יכול לשאת".

פרקליטו של שאול אלוביץ׳ ז׳ק חן קודם לכן: ״מעבר לעניינים הפרטיים של העד, נעשו מהלכי חקירה שהוא עצמו היה קרבן שלהם, את זכויותיו רמסו. ולכן כאשר מדובר על עיקרון פומביות הדיון, במיוחד במשפט הזה אל מול הצורך להבטיח פגיעה מינימאלית, באיזון צריך לקחת את האינטרס של הנאשמים. הפגיעה הנוראית ו׳המפלצתית׳ כלשונו שלו, הייתה בשרשור אל הנאשמים עצמם, כחייהם וחירותם מוטלים על הכף.

העיקרון של פומביות הדיון נועד לשרת לא סקרנות ולא רכילות אלא שהצדק גם יראה ולא רק יעשה, בזמן אמת, וזה כאשר משטרת ישראל הליווי הפרקליטות ביצעה את הפשע הזה כלפי העד חפץ, לא ראיתי שום הסתייגות. אנחנו נראה מצג כוזב בפני בית משפט השלום כדי לאפשר את תרגיל החקירה הפסול הזה. ועומד פה ״הכתר״, זה שעשה את הדבר הנורא הזה ומדבר על פרטיות העד.

ההיתממות של הפרקליטות כאשר היא מדברת על זכותו של העד לפרטיות היא בלתי נתפסת. הרי המשטרה בליווי הפרקליטות אחראים למה שנעשה לעד. כן – צריך לחזק את צו איסור הפרסום גם לצייצניים, שיהיה ברור שהעובר על הצו שחל על כל פרט – יענש.

אבל אנחנו כמייצגי נאשמים מתחלחלים מהצרה הזו שהתחילה מלכתחילה בגלל ׳הכתר׳״.

כלי תקשורת שונים מעלים את התנגדותם לדיון בדלציים סגורות. בית המשפט יצא להפסקה להתייעצויות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים