שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » חצה את גדר הגבול וצעק לחיילים "אני יהודי"
בגבול לבנון
רס"ר אליאס סמען, כיום בלש בתחנת ראש פינה, מספר על רגעי התפיסה: "לא ידעתי אם זה מחבל או לא". לאחרונה מתגברת תופעת חציית הגבול
תגיות: , ,
כוחות צה"ל בחוות שדה אפרים, אילוסטרציה | צילום: דובר צה"ל

מטולה הפכה לאחת הנקודות הרגישות מעצם היותה נושקת לכפרי דרום לבנון. בתחילת השבוע שעבר הוקפצו כוחות בשל התקרבות לגדר. החשוד, שנעצר לאחר מכן בידי כוחות צבא לבנון ופורסם שהוא סורי, התקרב והתרחק ללא בעיה.

ביום הכיפורים היה זה איש צד"ל לשעבר, רס"ר אליאס סמען, תושב מטולה ובלש בתחנת ראש פינה במשטרה, שהבחין באדם מתקרב לגדר הגבול בצורה מחשידה. "התכוננתי למשמרת וזהיתי אותו בצד הלבנוני", סיפר סמען ל"ישראל היום", "הוא התקרב, התרחק, בדק, נגע בגדר. חשדתי".

סמען לקח את אקדחו האישי, הזעיק את רכז הביטחון במטולה, ויחד, כשהוא קורא בערבית לחשוד, ביצעו נוהל מעצר חשוד. "לא ידעתי אם זה מחבל, מה יש לו בתיק ואם הוא בכלל לבד. צעקתי לו שיתפשט, יזרוק את התיק וירים ידיים. הוא צעק לי בחזרה: 'אני יהודי – אל תירה בי'". כוחות צה"ל שהגיעו למקום עצרו את החשוד.

המסתנן הלבנוני שחצה את הגבול ביום הכיפורים הוחזר ללבנון. כמו שאר המסתננים לפניו, גם הפעם העריכו בכוחות הביטחון כי לא היה בכוונתו לבצע פיגוע. בשנה האחרונה מתגברים המקרים שבהם אזרחים מתקרבים לגדר הגבול בקלות, ואף חוצים אותה. בשנה האחרונה היו אלו מחפשי עבודה מסודאן שנתפסו רק לאחר כמה שעות בשטח ישראל, האחרונים שבהם התרחשו בחודש יולי האחרון.

במקום שבו חצה המסתנן בכיפור חצו בחג השבועות – במהלך מבצע שומר החומות – עשרות לבנונים את גדר הגבול באין מפריע. כיתת הכוננות של מטולה הוקפצה, אך בצה"ל לא אישרו ירי באוויר. הלבנונים חצו את הגדר באין מפריע, גרמו נזק והציתו אש שגרמה לשריפה בשמורת נחל עיון. בתגובה ירה צה"ל אש פגזי טנקים וירי מנשק קל.

גורם ביטחוני אומר לכתב לענייני צפון של "ישראל היום", עידן אבני כי: "בצה"ל יצטרכו להיערך למציאות המשתנה בגבול הלבנוני. אני מעריך שלנוכח המצב הכלכלי בלבנון יתגברו הניסיונות לחצות את הגדר, בעיקר על ידי מחפשי עבודה. אך כל דבר בגבול נעשה תחת עינו הפקוחה של חיזבאללה. הם עוקבים אחרי המתרחש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים