שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חצי מיליון ש"ח למשפחות הרוגי אסון מירון
ליברמן וסער גיבשו
ח"כ יעקב אשר הגיב: "אני מברך את שר המשפטים גדעון סער על ההחלטה לקדם עם משרד האוצר מתווה פיצויים למשפחות נפגעי האסון במירון"
אביגדור ליברמן וגדעון סער | צילום: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

אור בקצה המנהרה: כ-10 חודשים לאחר האסון הכבד במירון בה קיפחו את חייהם 45 איש ונפצעו עשרות, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר המשפטים גדעון סער סיכמו על מתווה סיוע למשפחות. המתווה יובא לאישור הממשלה.

במסגרת המתווה מוצע להעניק סכום של כ-500 אלף שקלים לכל משפחה כסיוע ראשוני. ככל שיתקיימו הליכים משפטיים, יקוזזו סכומים אלו מהסכומים שיפוצו המשפחות, כשיקבע מי יהיה הגורם המפצה.

שר האוצר אביגדור ליברמן: "האסון שאירע במירון הוא בסדר גודל לאומי ואת תחושת האובדן והכאב הקשים חוות קודם כל המשפחות ואיתן כל מדינת ישראל. מתווה הסיוע הכלכלי שגיבשנו למשפחות הכרחי וחשוב, זאת בנוסף להקמת ועדת החקירה הממלכתית שמבצעת את עבודתה גם בימים אלה. את הכאב לא ניתן לבטל ואת הקורבנות לצערנו לא ניתן להשיב אך נעשה כל שביכולתנו לתת את המענה המקסימלי למען המשפחות ונפעל בכל אמצעי הזהירות בכדי למנוע את האסון הבא".

שר המשפטים גדעון סער: "האובדן העצום שחוות 45 משפחות בישראל וביהדות התפוצות אינו בר פיצוי. המעט שיכולה לעשות הממשלה היא לדאוג שהמקרה לא יחזור על עצמו ולסייע כלכלית למשפחות שנפגעו. המתווה שהנחנו היום על שולחן הממשלה נותן סיוע מיידי באופן המקל, עד כמה שניתן, על המשפחות".

ח"כ יעקב אשר הגיב: "אני מברך את שר המשפטים גדעון סער על ההחלטה לקדם עם משרד האוצר מתווה פיצויים למשפחות נפגעי האסון במירון, כפי שסוכם בשיחתנו לפני שלושה שבועות לאחר הדיון בוועדת השרים בהצעת החוק שהגשתי. מוטב מאוחר מלעולם לא, זו חובתה של המדינה למשפחות שזכאות לקבל את הפיצויים בדין ולא בחסד".

פורום משפחות אסון מירון הגיבו: "ישנם דברים שהם מעבר לכל פוליטיקה. אנו מברכים על העובדה כי הממשלה התייחסה ברצינות לנזק העצום שנגרם למשפחות והגיעה למתווה מוסכם בנוגע לסיוע הנדרש".

"אנו מברכים את חבר הכנסת יעקב אשר שפעל ללא לאות מאז האסון לדחיפת מתווה הפיצויים, לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשר המשפטים גדעון סער שעמלו על הכנת מתווה מוסכם, וליו"ר הקואליציה חברת הכנסת עידית סילמן שלוותה את המשפחות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים