שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חרדים יקראו בבלפור לקדם בנייה במזרח ירושלים
ימינה מנתניהו
מחר תיערך עצרת מחאה מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו שתקרא לו לקדם את הבנייה בשכונת 'עטרות יוסף' במזרח ירושלים המיועדת עבור האוכלוסייה החרדית בבירה
בחורי ישיבה בירושלים | צילום: Nina Mikryukova, שאטרסטוק

מחר (ה') ב-19:00 תיערך עצרת מחאה ימנית ברחוב בלפור בירושלים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפגינים יקראו לראש הממשלה לקדם את הבנייה בשכונת 'עטרות יוסף' במזרח ירושלים ולאשר בניית 10,000 יחידות דיור חדשות.

מאחורי המחאה עומד בנימין שפרן, הפועל למען הבנייה היהודית בעטרות, ו'הפורום למען ירושלים'. יוזמי המחאה יצאו בקריאה לקהלים המיועדים תחת הכותרת "מתגייסים למען ירושלים".

"שכונת 'עטרת יוסף' בעטרות, מקום המיועד להיות שכונה יהודית גדולה במזרח ירושלים, מחכה לאישור של ראש הממשלה בנימין נתניהו", נכתב בהודעה של ה'פורום'.

יחידות הדיור אמורות להיבנות בתוך שטחה המוניציפלי של ירושלים. התוכנית משתרעת על כ-1,300 דונם ומתוכננות להיבנות בה כ-9,000 יחידות דיור, רובן על אדמות מדינה. התכנון מדבר גם על 290,000 מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה. ב'עסקת המאה' של נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ מופיע כי האזור עליו השכונה אמורה להיבנות מיועד לשטח משותף ישראלי-פלשתיני, אך השנה ביקר במקום שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן ואמר שלא תהיה התנגדות אמריקאית לבנייה במקום.

יוזם המחאה, בנימין שפרן, אמר ל'בחזית' כי "שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן מנסה להוציא את המהלך לפועל לטובת אלפי משפחות חרדיות שמעוניינות לאכלס את המקום. משרד השיכון בנה תוכנית של 9,000 יחידות דיור, אבל קיים פוטנציאל לבניית 11,000".

שפרן אמר כי "ראש הממשלה הבטיח לנו בספטמבר האחרון כי הוא יקדם את המהלך, אך ככל הנראה הוא מהסס עקב לחץ בינלאומי, למרות ששגריר ארה"ב בישראל נתן לנו אור ירוק. גם בימים האחרונים נתניהו אמר לנו כי בימים הקרובים הוא יקדם את המהלך".

לדברי שפרן, בפגישה שקיימו הפעילים עם אנשי משרד השיכון הם הגיעו לפתרון שיעקוף את המכשול הזה. "הצענו לתת שטח חילופי שייועד לפארק פלסטיני, והתוכנית קיבלה את ההסכמה של הממשל האמריקאי", אומר שפרן ל'בחזית'.

בהפגנה צפויים להשתתף חברי כנסת, רבנים, שרים, חברי מועצת העיר ואישי ציבור נוספים. בין אלה שהבטיחו את השתתפותם ניתן למנות את ח"כ יצחק פינדרוס מ'יהדות התורה' וח"כ מתן כהנא מ'ימינה'. גם שר החינוך רפי פרץ צפוי להשתתף.

בכיר 'עוצמה יהודית', ברוך מרזל, קרא להשתתף במחאה ואמר כי הוא קורא לכל מי שירושלים חשובה לו להגיע למחאה.

מארגני העצרת תיאמו את קיום המחאה עם משטרת ישראל והבטיחו לשמור על 'הנחיות הקורונה' של משרד הבריאות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים