שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "חשבתי שאני הולך למות, לא יכולתי לנשום"
הפצוע מהלינץ' משחזר
יחיא גרדי, אב לתשעה מירושלים, הוא הפצוע מהלינץ' הלילה בירושלים, כשהיה בדרכו להתפלל בכותל. "התחילו לזרוק אבנים על החלון, נתנו לי מכות", שחזר
תגיות:
התפרעויות בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

יחיא גרדי, אב לתשעה מירושלים, הוא הפצוע מהלינץ' הלילה בירושלים. ג'רדי, שעלה לארץ לפני 17 שנה מתימן ומתגורר בבית שמש, עובד לפרנסתו כנהג הסעות. אמש הסיע ילדים לירושלים, ולאחר מכן ביקש לנצל את ההזדמנות כדי להגיע לתפילת ערבית בכותל לפני שישוב לביתו. לדבריו, כלל לא ידע שיש מהומות בעיר.

"חשבתי שאני הולך למות. כולי חלש. חשבתי שאני לא חוזר הביתה כבר ואני מת", שחזר היום בבית החולים. "חשבתי שידקרו אותי אז ברחתי. לא היה לאיפה לרוץ. הפילו אותי, ונתנו לי מכות. לא יכולתי אפילו לנשום. כיסחו לי את כל הגוף" הוסיף ג'רדי. 

"עמדתי בפקק והתחילו לזרוק לי אבנים על החלון, נתנו לי מכות, רצו להרוג אותי. חשבתי שאני אמות. הם תפסו אותי והתחילו להרביץ, אמרתי להם 'למה אתם עושים את זה, מה עשיתי לכם?', אבל הם קפצו עליי". בעת שניסה לברוח מהתוקפים אף הושלכו עליו אבנים, ורכבו גם הוצת ונשרף.

אשתו, מלזא, סיפרה כי היא מפחדת לנהוג ברכב. לדבריה, יחיא עבר בדיקת CT ובשלב זה לא נראה שנגרם נזק מוחי. "כשראיתי את הסרטון פחדתי מאוד ולא הבנתי איך הוא יצא מזה בחיים. זה קשה מאוד", היא סיפרה.

יוסי מועלם מאיחוד הצלה שטיפל ביחיא סיפר בראיון ל'כאן חדשות': "נסענו לשם עם אמבולנס וקיבלנו בחור חבול בכל חלקי גופו. המראה לא היה נעים לעיניים בכלל, ואני חובש שטיפל בלא מעט מקרים. הוא היה גמור ובקושי יכול היה לדבר איתנו. לפי מה שסיפר, הוא השאיר את כלי הרכב מאחור והיה שם גם סכום כסף לא מבוטל שהשאיר במכונית".

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר כי אל חדרי המיון בהדסה הר הצופים ובהדסה עין כרם פונו במהלך הלילה כ-16 נפגעים מן המהומות בירושלים. אחד להדסה עין כרם ו-15 להר הצופים. כולם במצב קל עם חבלות שונות, בין היתר פציעה מזריקת אבנים וכן נהג רכב שהותקף. הרוב שוחררו במהלך השעות האחרונות.

עו"ד נתי רום מחוננו, שניצל מלינץ' לאחר שירה באוויר, סיפר: "היום בשעה ארבע לפנות בוקר אני חוזר מהעבודה לכוון צומת המלונות כביש מספר 1 מרכז ירושלים, לפתע עשרות פורעים רצים בריצה לתוך הצומת עם סלעים בידים מתחלים לידות על רכבים, על הולכי רגל רבים שהיו במקום. מתחילים צרחות, ממש פחד גדול, הפורעים מתחילים לצמצם טווח ולהגיע אלינו ולהמשיך ולזרוק אבנים, רכבים מנופצים בכל עבר, אנשים נפגעים, אני יורה יריה אחת באוויר שבעצם עודפת את הפורעים הם מתחילים לברוח ובכך ניצלו חיינו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים