שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » חשד בכבאות: הצתה לאומנית גרמה לשריפה
התבערה ירושלים
2,650 דונם עלו באש תוך שעות: חוקרי המשטרה אוספים צילומים ממצלמות האבטחה כדי לאתר את העבריינים אם אכן מדובר בהצתה מכוונת
שריפה בירושלים | צילום: רועי חיימוף

בשירותי הכבאות והצלה חושדים כי השריפה הגדולה שפרצה היום (רביעי) בהיר ירושלים נגרמה מהצתה לאומנית. זאת, בעקבות הצתות קודמות ומקרים רבים של יידוי בקבוקי תבערה באזור. יש לציין כי עדיין אי אפשר לקבוע בוודאות כי הגורם לשריפה הוא אכן לאומני.

ב'כאן חדשות' דווח כי חוקרי המשטרה אוספים צילומים ממצלמות האבטחה כדי לאתר את העבריינים אם אכן מדובר בהצתה מכוונת. הסיבה שגורמת לחוקרים לבדוק את האפשרות הזו היא הקירבה של גדר ההפרדה ליערות בהם פרצו השריפות. רק לפני פחות מחודש, כאשר החלו המהומות בישראל, פרצו במקום כמה שריפות שנגרמו מבקבוקי תבערה שנזרקו מכפרים פלסטיניים דרך גדר ההפרדה ושרפו שטחים גדולים מאוד.

בסך הכל עלו באש 2,650 דונם של חורש, ובמהלך המאבק בשריפה הופעלו 12 מטוסי כיבוי שהטילו 267 אלף ליטר של חומרי כיבוי על האש. מערך הכבאות הצליח למנוע מהשריפות לחדור ליישובים הסמוכים, ולא היו נפגעים.

מפקד מחוז ירושלים, ניסים טויטו, אמר בריאיון ל'חדשות 13' כי כוחות הכיבוי יישארו בשטח במהלך הלילה מחשש שהאש תתחדש. "עדיין לא הגענו למסקנה מהן הסיבות לדליקה. אנחנו בעיצומה של החקירה", סיפר טויטו. "על רקע ההיסטוריה של הגזרה והמתיחות – יכול להיות שהסיבה היא לאומנית. כרגע, אין לנו שום אינדיקציה להגיד באופן ודאי שזו הסיבה".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר על השריפות בשומרון: "לוחמי כיבוי האש יחד עם צהל, יחד עם מתנדבי כיתות הכוננות, של הישובים בשומרון עמלים לכבות את האש. יש כאן תופעה קבועה של הצתות שמסכנות חיים. טרור ההצתות של הרש"פ חייב להיפסק. מדינת ישראל, ממשלת ישראל, לצערי מאבדת את ההרתעה פעם אחרי פעם והברברים מהרש"פ מנסים לרצוח יהודים פעם ע"י זריקות אבנים, פעם ע"י ירי של טילים ופעם ע"י הצתות צמוד לישובים פעם אחרי פעם. צריך לא רק לכבות את השריפות, צריך להחזיר את ההרתעה כי יום אחד זה עלול לעלות בנפש חס וחלילה"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים