שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » חשד למעורבות איראנית – המוסד מסייע בחקירה
הפיצוץ בהודו
ארגון טרור לא מוכר לקח אחריות על הנחת המטען, אך בהודו חושדים שזרוע איראנית עומדת מאחורי המעשה. סמוך לזירה נמצא מכתב בו צוינו השמות של סולימאני ופחריזאדה
תגיות:

בהודו דווח כי שני אזרחים איראנים נחקרו על ידי הכוחות המיוחדים של משטרת דלהי בחשד למעורבות בניסיון הפיגוע סמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי. זאת לאחר שזוהו שני חשודים יורדים ממונית סמוך לזירה.

משטרת הודו תשאלה אזרחים מאיראן בנוגע לאפשרות שיש להם קשר לפיצוץ. עוד דווח כי המשטרה חוקרת גם את פרטיהם של אנשים שהגיעו במוניות לרחוב שבו נמצאת השגרירות כמה שעות לפני הפיצוץ.

חוקרי משטרת הודו שבדקו את צילומי מצלמות האבטחה איתרו שני חשודים שירדו ממונית סמוך לאזור בו הוטמן המטען. נהג המונית נחקר ושרטט קלסתרונים של שני החשודים. החקירה העלתה כי המטען הוטמן בתוך פחית משקה בה היו חומר נפץ וכדוריות מתכת.

גורמים בישראל שצוטטו ב'ווינט' אמרו כי מטען החבלה היה "חובבני ומאולתר". לדבריהם, ייתכן שמדובר בהתארגנות מקומית. "לא נראה שאיראן עומדת מאחורי הפיגוע", אמרו הגורמים. עם זאת, גם המוסד מעורב בחקירה.

מנגד, גורמי ביטחון בישראל שצוטטו ב'וואלה' מעריכים כי מאחורי הפיצוץ עומדת קבוצה אסלאמיסטית, ולא פוסלים את האפשרות שאיראן עומדת מאחוריה. לפי אחד הגורמים, "יש אינדיקציות שזה פיגוע למרות שזה נראה די חובבני. לדבריו, "לא ברור בשלב הזה מי אחראי למקרה. המוסד והשב"כ קיימו הערכת מצב משותפת בנושא".

כלי התקשורת בהודו מדווחים כי מכתב שאותר בזירת הפיצוץ מעלה חשד שמטען החבלה הונח כנקמה על חיסולם של מפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סולימאני, ומדען הגרעין האיראני הבכיר, מוחסן פחריזאדה. לפי הדיווחים, האחראים לפיצוץ כתבו במכתב כי הנחת המטען היא רק "קדימון" למה שעתיד לבוא, וציינו את שמותיהם של סולימאני ופחריזאדה.

ארגון טרור לא מוכר בשם 'ג'ייש אל-הינד' נטל אחריות על הנחת המטען. חוקרי משטרת הודו איתרו הודעות בערוצי טלגרם בהן הופיעה לקיחת האחריות של הארגון. בהודעות לא הוזכר כלל שמה של ישראל, ונמסר כי הפיגוע הוא נקמה נגד ממשלת הודו וכי צפויות התקפות נוספות.

בהודו חושדים שמדובר בניסיון הטעיה ושזרוע איראנית עומדת מאחורי המעשה. הרשויות המקומיות בודקות במקביל את פרטיהם של אזרחים איראניים המתוגררים בבירה ניו דלהי.

שגריר ישראל בהודו, רון מלכא, אמר היום כי ייתכן ויש קשר בין הפיצוץ שאירע אמש לפיצוץ שהתרחש גם הוא בסמוך לשגרירות ישראל בהודו ב-2012 שגרם לפציעתה של אזרחית ישראלית. "נכון לעכשיו ההערכה שלנו היא שמדובר באירוע טרור שהיה מכוון לשגרירות הישראלית. למזלנו, אף אחד לא נפגע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים