שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חשד לשחיתויות במשרד מבקר המדינה
עתירה לבג"צ
התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג״ץ נגד מבקר המדינה: הסמך גורם חיצוני שיבדוק תלונות על שחיתות במשרדך
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן | צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שלישי) בצהריים לבג"ץ נגד מבקר המדינה בשם ד"ר יצחק בקר, סגן מנהל אגף הייעוץ המשפטי במשרד המבקר, בדרישה להסמיך גורם חיצוני ובלתי תלוי במשרד לבחון טענות מצד בקר לאי סדרים, ניגודי עניינים, מינהל לא תקין ואף מעשי שחיתות שנעשו לכאורה על ידי בכירים במשרד המבקר.

העתירה החריגה הוגשה בעקבות העובדה שבנסיבות העניין כלל הגורמים אליהם יכול לפנות בקר כעובד ציבור בכיר המבקש להלין על ליקויים במקום עבודתו, מצויים בניגוד עניינים מהותי או אינהרנטי, בעוד שקיים חשש למעורבותם של הממונים עליו במעשים נשואי התלונה.

זאת בנוסף לאור העובדה שאין בנמצא הוראה מפורשת בדין, לרבות בחוק או בנוהל, בדבר הגורם המוסמך לקבל ולברר תלונותיהם של עובדי משרד מבקר המדינה בדבר ליקויים שנעשו לכאורה על ידי הממונים הבכירים עליהם. יצוין כי העתירה הוגשה היום לאחר תכתובות ארוכות ומתמשכות בין בקר לממונים עליו ובין התנועה לאיכות השלטון למבקר המדינה.

התנועה לאיכות השלטון מבקשת בעתירתה צו על תנאי כנגד יו"ר הכנסת, שיורה לו להתייצב ולהסביר מדוע לא יפעיל את סמכותו כגורם המפקח על מבקר המדינה ויחייבו לפעול בהתאם לסעיף 22(ג) לחוק מבקר המדינה ולמנות גורם ניטראלי ובלתי תלוי לבירור טענותיו של בקר.

התנועה ציינה בעתירתה כי יו״ר הכנסת משמש כגוף המפקח על עבודת מבקר המדינה לפי סעיף 6 לחוק-יסוד: מבקר המדינה וכן לפי סעיף 6(א) לחוק מבקר המדינה.

עוד מבקשת התנועה לאיכות השלטון מבית המשפט העליון לקיים דיון דחוף בעתירה, זאת לנוכח נסיבות העניין ולאור העובדה כי אין מדובר במקרה תיאורטי אלא במקרה קונקרטי של ממש, בו עומד בכיר במשרד מבקר המדינה בפני שוקת שבורה בשל רצונו להלין על מעשים העולים לטענותיו כדי פגיעה במנהל התקין לכל הפחות ואף שחיתות שנעשו לטענתו על ידי גורמים בכירים ביותר במשרד מבקר המדינה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים