שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חשד לשיבוש הליכי משפט מצד השרה שקד
מעמד הפליטים
התנועה לאיכות השלטון מבקשת לחקור חשד לשיבוש הליכי משפט מצד השרה שקד בעניין מעמדם של פליטים אוקראינים: "חשש לפגיעה אנושה בהפרדת הרשויות"
פליטים מאוקראינה נוחתים בישראל. אילוסטרציה | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שני) ליועצת המשפטית לממשלה ולמפכ״ל המשטרה בבקשה לפתוח בחקירה אודות חשש להתערבות פסולה בהליך שיפוטי, זאת בעקבות הדיווחים בתקשורת על כך ששרת הפנים איילת שקד התערבה לכאורה בהחלטות שיפוטיות הנוגעות למעמד פליטים אוקראינים שהגיעו ארצה. על פי הדיווחים כזכור, השרה שקד אף הורתה להחליף את השופטת שעסקה במקרים אלו.

התנועה לאיכות השלטון ציינה במכתבה כי "מצב בו נעשים ניסיונות התערבות פסולים בשיקול הדעת השיפוטי ובהליך השיפוטי, האמור להתנהל ללא רבב וללא השפעות חיצוניות, הוא בלתי נסבל במשטר דמוקרטי ולאור עקרון שלטון החוק. שופטי בית המשפט אמונים על עשיית הצדק ועל הכרעת הדין בהתאם לחוק, ובהתאם אליו בלבד".

"התערבות פסולה שכזו פוגעת בצורה קשה בעיקרון שלטון החוק, בזכות להליך הוגן של הצדדים, ובמקרה זה אזרחים אוקראינים אשר ביקשו למלט את נפשם מאימת המלחמה, ופוגעת פגיעה אנושה באמון הציבור ברשות השופטת ובבתי המשפט. לא זו בלבד, היא אף עלולה לעלות כדי עבירות פליליות חמורות".

"כאשר ניסיונות התערבות אלה נעשים על ידי גורמים פוליטיים הנושאים בתפקידים בכירים ברשות המבצעת, הדבר חמור פי כמה. התערבות שר או שרה בממשלה בשיקול דעתם של שופטים ממוטט, הלכה למעשה, את המחיצות בין הרשויות, ופוגעת פגיעה אנושה בעיקרון הפרדת הרשויות".

לאור זאת מבקשת התנועה לאיכות השלטון להורות על פתיחה בחקירה בכדי לבדוק אם אכן נעשו ניסיונות השפעה בלתי הוגנת או שיבוש מהלכי משפט על ידי השרה שקד או על ידי גורמים כלשהם, ועל מנת לברר את האמת ולמצות את הדין באשר לדיווחים מדאיגים אלו, זאת בהקדם האפשרי וללא כל דיחוי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים