שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » רוסיה ניסתה להרעיל את רומן אברמוביץ'
בהנחיית פוטין?
לפי הוול סטריט ג'ורנל, המילארדר היהודי- רוסי הציע לצייד את האוקראינים בנשק, ואף תכנן להעביר את פעילותו לאוקראינה | ראש העיר מריופול: ספגנו 5,000 הרוגים
רומן אברמבויץ | צילום: שאטרסטוק

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" מדווח הערב (ב') כי האוליגרך הרוסי רומן אברמוביץ' וכמה מאנשי צוות המשא ומתן האוקראיני לשיחות הפסקת האש עם רוסיה סבלו החודש מתסמינים שלפי החשד נגרמו מהרעלה אחרי פגישה שקיימו בבירה האוקראינית קייב.

לפי העיתון, שייחס את הדיווח ל"גורמים הבקיאים בפרטים", אברמוביץ' והנפגעים האחרים מאשימים בהרעלתם-לכאורה גורמים קיצוניים במוסקבה שביקשו להכשיל את השיחות על סיום המלחמה. לפי "וול סטריט ג'ורנל" פיתחו אברמוביץ' ולפחות שני גורמים בכירים בצוות האוקראיני תסמינים שכללו עיניים אדומות ודומעות וקילופי-עור בפנים ובידיים.

בתוך כך, לשכתו של ראש העיר מריופול ודים בויצ'נקו דיווחה הערב כי קרוב ל-5,000 בני אדם נהרגו בעיר שבדרום-מזרח אוקראינה מאז שהכוחות הרוסיים החלו לצור עליה ולהפגיז אותה ללא הרף בחודש שעבר.

מי שנקב במספר 5,000 הוא דוברו של ראש העיר, והוא לא מסר על סמך מה נקבע הנתון הזה. לפני שבועיים העריכו הרשויות במריופול שכ-2,500 בני אדם נהרגו בעיר מאז תחילת הלחימה.

מריופול, היא יעד אסטרטגי מאוד שהציבו לעצמם הרוסים: כיבושה יכול לסייע לרוסיה להשתלט על רצועה רציפה בדרום אוקראינה וכך לנתק את הממשלה בקייב מגישה לים. זה יותר מארבעה שבועות שהכוחות הרוסיים מפציצים ומפגיזים את מריופול, ולדברי הרשויות שם כ-90% מהבתים בעיר כבר נפגעו בתקיפות הללו וכ-40% נהרסו לגמרי.

התושבים נאלצים להתקיים לאורך רוב השבועות האלה ללא חשמל וחימום, אף שבלילה הטמפרטורה צונחת אל מתחת לאפס, וגם המזון והמים שלהם הולכים ואוזלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים