שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » חשוב לדעת: אסור לכם לסמוך על ד"ר גוגל
מחקר
עד כמה המנהג שסיגלנו לעצמנו 'לעשות גוגל' על כל כאב שמלווה אותנו, הנו צעד ראוי ונכון? מחקרים מגלים כי אמנם אין תחליף לבדיקת הרופא אך בכל זאת ל'גוגל' גם כמה יתרונות • מרתק
תגיות: , ,
חיפוש בגוגל | צילום: rawf8, שאטרסטוק

חקר שנערך באוניברסיטת 'אדית קוואן' באוסטרליה ופורסם בימים האחרונים מגלה, כי המידע שמתקבל באמצעות האפליקציות ואתרי האינטרנט לצורך קבלת אינפורמציה על כאב או בעיות רפואיות אינם בהכרח אמינים ואף עלולים להיות מסוכנים.

החוקרים איתרו 36 אפליקציות ואתרים לבדיקת תסמינים רפואיים המוענקים חינם באמצעות הרשת והזינו לתוכנם 48 תיאורי מצבים רפואיים מגוונים, על בסיס תסמינים מוכרים אותם נוטים מטופלים להציג כשהם חולים במחלות שונות. התוצאות היו מרתקות: רק 36% מהתשובות האוטומטיות שהתקבלו היו נכונות מבחינה רפואית ביחס לבעיה שהוצגה. היתר היו תשובות שגויות.

לדברי עורך המחקר, ד"ר מישלה היל מאוניברסיטת 'אדית קוואן', "אולי מפתה להשתמש בכלים אלה כדי לגלות מה עלול לגרום לתסמינים שאתם חווים, אך רוב הזמן הם לא אמינים במקרה הטוב ויכולים להיות מסוכנים במקרה הרע, אך המציאות היא, שיש להסתכל בזהירות על אתרי האינטרנט והאפליקציות האלה, מכיוון שהם לא מסתכלים על התמונה המלאה".

עם זאת, מצא צוות המחקר כי האתרים והאפליקציות הללו בכל זאת העניקו אבחנה נכונה בתוך עשר התוצאות המובילות שיצאו כ-58 אחוזים מהזמן.

אחד הנתונים שעודדו את השימוש באפליקציות למיניהן, היה העובדה שבמרבית המקרים האפליקציות והתוכניות הפנו את המשתמשים בהם לקבלת טיפול רפואי. לדברי הד"ר היל, "העצות לחיפוש טיפול רפואי למקרי חירום וטיפול דחוף היו בסביבות 60 אחוז מהזמן, אך במקרים שאינם מקרי חירום הם צנחו ל-30 עד 40 אחוזים".

לדבריו, "האתרים והאפליקציות האלה לא מכירים את ההיסטוריה הרפואית שלכם או תסמינים אחרים – אנשים חסרי ידע בתחום הבריאות, עשויים לחשוב שהעצות שניתנו להם מדויקות או שמצבם אינו רציני ככל שיהיה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים