שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » חשודים במעורבות בפיגוע בצומת תפוח נעצרו
דיווחים פלסטינים
כוחות צה"ל פשטו הלילה על הכפר עקרבה שבשומרון ועצרו מספר חשודים. מדובר בחשודים בסיוע למחבל שביצע את הפיגוע
כוחות צה"ל בתכנון המרדף | צילום: דובר צה"ל

מקורות פלסטינים מדווחים כי כוחות צה"ל פשטו הלילה על הכפר עקרבה שבשומרון ועצרו מספר חשודים. לפי הדיווח, מדובר בחשודים בסיוע למחבל שביצע את הפיגוע בצומת תפוח בתחילת השבוע. עוד דווח כי צה"ל החרימו את חלקי הרכב ששימש לפי החשד את המחבל לביצוע הפיגוע. כוחות צה"ל ממשיכים בשעות אלו במרדף אחרי המחבלים שביצעו את הפיגוע.

לפי הדיווחים, כוחות צה"ל פעלו הלילה במספר מוקדים. המוקד המרכזי היה בעקרבה, בו נמצא הג'יפ. מוקד נוסף היה כפר מדאמה, אליו צה"ל הגיעו עם כוחות מיוחדים, ועצרו חשוד. מוקד שלישי היה בכפר תורמוס באזור רמאללה. כוחות צה"ל כיתרו מבנה ועצרו חשוד נוסף, ולאחריו תחקרו את בני משפחתו והשכנים.

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו אמש כי בכפר עקרבה אותר הרכב שממנו בוצע פיגוע הירי אתמול בצומת תפוח. עוד מדווחים מקורות פלסטינים, כי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית הם אלו שמצאו את הרכב, ולא כוחות צה"ל. על הרכב נמצאו סימני ירי, מה שהוביל לזיהוי בטוח. הרכב לא הוסתר ונמצא בשטח פתוח.

גורם ביטחוני אמר ל'חדשות 12' כי דבר שריפת הרכב מהווה תקלה של הצבא, היות ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים התריעו על כיוון נסיעתו ועל מיקומו, אך עד שהכוחות התארגנו ונכנסו פנימה – הרכב כבר הוצת, וארבעה שוטרים פלסטינים ששמרו על הרכב לא הצליחו לעצור בעדם.

כזכור, שני צעירים כבני 20 נפצעו ביום ראשון באורח קשה בפיגוע ירי בצומת תפוח שבשומרון. צוות מד"א שהגיע למקום פינה את השניים ואדם נוסף שנפצע קל לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. צה"ל פתח במצוד אחר החשודים וכוחות מיוחדים הוזעקו לבסיס חטיבת שומרון.

לפי עדי ראייה בזירה, רכב המחבלים הגיע מכיוון דרום לצפון – ואז עצר ליד הטרמפיאדה בצומת וממנו נורתה אש במשך חצי דקה לפחות. בזמן הירי נכחו במקום שישה צעירים, ושלושה מהם כאמור נפגעו. עוד אמרו עדי הראייה כי רכב המחבלים עשה פרסה ונמלט לכיוון רמאללה.

כמו כן אמש דווחנו כי בצה"ל נערכים בכוננות גבוהה ברחבי יהודה ושומרון לעשרה ימים הקרובים, מחשש להתלקחות השטח – כך נודע ל'בחזית'. בהערכות המצב מסמנים את השילוב של ימי הרמאדן וביטול הבחירות לפרלמנט הפלסטיני, כפוטנציאל להסלמה.

בעקבות כך, בתום הערכות מצב, החליטו הרמטכ"ל אביב כוכבי ומפקד פיקוד המרכז האלוף תמיר ידעי, הכוחות תוגברו באופן משמעותי וחיילים פרוסים כמעט בכל נקודה בה נמצאים ישראלים מחוץ לישובים. עוד לפני פיגוע הירי אתמול, נפרסו פלוגה וגדוד נוספים ברחבי יו"ש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים