שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » חשיפה: מיזם הביטוח של העסקן החרדי
ראיון ראשון
פחות מחודש לפטירת אשתו, עונה העסקן בן ברבר על כל השאלות בראיון לזאב אלפרוביץ' ב'בחזית' • חושף: התוכנית הכלכלית-חברתית שתהווה 'ביטוח חיים' לכל אברך בארה"ב ותכליתה ביטחון עצמי לערבות כלכלית במקרה אסון ח"ו • וגם: המגעים ל'ייבוא' המיזם לישראל
בן ברבר | צילום: באדיבות המצלם

את השם בן ברבר כמעט ואין אברך חרדי בארה"ב שלא מזהה. ברבר, חסיד באבוב, נחשב לאחד העסקנים הפופולריים ביותר במגזר, והוא חתום על שורה של מיזמים ומאבקים ציבוריים לטובת היהדות החרדית בארה"ב. בין היתר באמצעות רשת קשרים מסועפת עם בכירי המערכת הפוליטית וההנהגה החרדית במדינה, כמו גם בישראל.

שלושה שבועות בלבד לאחר ששכל את אשתו היקרה, עמה זכה להקים בית מאמן בישראל ולהעמיד דורות ישרים ומבורכים, הוא לא נתקע בעבר ומסמן לעצמו את היעד הבא – הקמת רשת ביטחון כלכלית למי שהוריו ימותו ח"ו. ברבר, שכמעט ואינו מתראיין לכלי התקשורת, נאות בפעם הראשונה לפתוח את סגור ליבו ופוצח במסע רווי אמונה בהשי"ת על כי אין לנו רשות להרהר ח"ו אחר מידותיו וכי החליט כי עליו לעמוד בניסיון הקשה ויהי מה.

"אם יש חלילה שאלות כלפי שמיא, נענים לעומתו, בא הנה ותקבל תשובות לכל", הוא אומר ל'בחזית'.

את שתיקתו שובר לראשונה העסקן מחסידות באבוב, כשברקע המיזם להצלת המשפחות שיקיריהם נפטרו מנגיף הקורונה. מיזם שהגה ברבר במוחו והוא מקדם אותו בימים אלו. "לפני ימים אחדים, יצאתי מחוץ לביתי כדי להשתתף בתפילת מנחה באמצעות 'תפילת המרפסות' בשכונה בה אני גר. בקרבת מקום עמד ילד קטן שהתפלאתי עד למאוד על שהוא אינו עומד בסמוך לאביו. לתדהמתי, עם סיום התפילה, לאחר 'עלינו' פצח הילד באמירת 'קדיש' והתחלתי לרעוד. הזדעזעתי עד עמקי נשמתי ובאותו רגע אמרתי לעצמי: 'חייבים לעשות משהו'", מסביר ברבר על הרגע בו נולד המיזם.

בעוד בישראל נגיף הקורונה מתוכלל מסביב לשעון, בארה"ב המצב כבר תקופה ארוכה לא בשליטה ומספר הקורבנות במדינה מגיע למימדים היסטוריים, כאשר המגיפה לא פוסחת גם על תושבי ניו יורק החרדים, שמשפחות רבות מהן איבדו כעת את מקור פרנסתם. "אנו עדים למשפחות שהעוגן הכלכלי שלהם הלך לעולמו ואיננו עוד. רק היום קיבלתי טלפונים בהם ביקשו להתרים אותי עבור 4 קרנות צדקה שהוקמו ל"ע עבור משפחות יתומים ממגיפת הקורונה בלבד", אומר ברבר ל'בחזית'.

"ואז הבזיק במוחי הרעיון ולפיו, באמצעות תשלום שנתי של סכום פעוט השווה לכל נפש, נניח 300 דולר, לבטח את עצמך בביטוח חיים מקיף כך שבמקרה של אסון ל"ע תזכה את המשפחה השכולה סכום של כמיליון דולר".

כוח קנייה חזק מול חברות הביטוח – גם בישראל

במסגרת המיזם החברתי-כלכלי החדש, מנסה ברבר להביא מזור למשפחות שכולות עוד בטרם נגזרה הגזרה ה"י, כאשר לחובת ה'השתדלות' עדיין מקום בעולם העשייה. זאת, באמצעות כוח קניה חזק המאגד תחתיו רבבות אברכים ומשפחות שומרי תורה ומצוות. "אנחנו מנהלים מגעים לצורך קבלת הצעות מחיר לביטוחי חיים מחברות הביטוח הגדולות והאמינות ביותר ברחבי ארה"ב. המטרה היא להתאגד כולם, כלל הקהילות ביחד לצורך קבלת הצעה אטרקטיבית, משתלמת וזולה במיוחד", הוא חושף.

ניסיונו הציבורי של ברבר, שגילה לא פעם כי לפעמים האדישות הציבורית היא זו שמובילה לרגעי השבר הקשים, נתן לו להבין כי אם לא יצליח לגרום לציבור להתעשת המצב יהיה קשה שבעתיים – ומכאן בא המשל המעשי בחיי היום-יום, שהוא מבקש להציג על מנת להמחיש את הרעיון: "לא מעט אברכים צעירים, בעלי משפחה, מבקשים 'להרשים' את יקיריהם בעתות שמחה או בשלל אירועים באמצעות בקבוק יין יוקרתי שעלותו נעה בסכומים של 200-300 דולר ואף יותר. אנחנו פונים לאותם אברכים ואומרים להם: 'אתם יכולים להשקיע במותרות, אין בכך בעיה, אך תזכרו בד בבד, כי בעלות שנתית זהה, שאף ניתנת לפריסה חודשית, אתם מבטחים את עצמכם ואת הילדים היקרים שלכם במידה וחלילה יתרגש אסון ולא זו אף זו, אף תמנעו עגמת נפש וצער מיותר מהחברים ומהעסקנים בקהילה ובשכונה. אם ח"ו נגזרה הגזירה בשמים, לפחות את הצער הזה תמנעו מהם'". עם זאת, חשוב לציין שסכום זה מתייחס בעיקר לדור הצעיר, שכן ככל שמתבגרים משתנות דרישות חברות הביטוח, כמו גם מחירי הפוליסות שמטפסות בהתאם.

ברבר מבקש להבהיר, כי "כיהודים המתפללים 3 תפילות ביום ברור לנו שבאמצעות כוח התפילה לבטל גזירות קשות מעם ישראל, אך עלינו לזכור שאנו חיים בתקופה בה אף אחד מאיתנו אינו יודע מה יילד יום, ומשכך על כל אחד להפנים זאת ולהשקיט באמצעות כך את צו מצפונו".

כאמור, הרעיון נמצא עדיין בשלבי גיבוש ובדיקת היתכנות כלכלית, אך התגובות שברבר מקבל מקרב העסקנים המקומיים, בפניהם הציע את הרעיון, גם כאלו שאינם יהודים, אינם מותירים בליבו מקום של ספק כי הוא צועד בדרך הנכונה שתציל משפחות רבות ממבוכה כלכלית.

"התכנית היא להביא את הרעיון בהמשך ולהציג אותה גם בארץ", מפתיע ברבר. לדבריו, הוא מבין שהמודל הכלכלי בארץ הינו ייחודי ושונה ממדינות ארה"ב, אך הוא כבר הספיק לשוחח בעניין עם אנשי עסקים ויזמי הייטק מקומיים בעלי שם, ביניהם אלופים לשעבר בצה"ל, בכירים במשק הישראלי ופוליטיקאים המיועדים לכהן בתפקידי מפתח בממשלה המוקמת בימים אלה, וזכה להיענות מפתיעה תוך הבטחה למתן גיבוי מלא לתכנית המהפכנית שתבטיח ערבות כלכלית למשקי הבית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים