שיתוף
תגובות
חדשות » חשיפה: צבא קנדה מסייע לרשות הפלסטינית לפלוש למבנים לא חוקיים
שגיאה דיפלומטית
בשבועות האחרונים תועדה לראשונה משלחת של גורמי צבא בכירים מקנדה מסיירת בשטחי C | תנועת רגבים: קנדה מתכננת לפתוח במלחמה? בכיר צבא זר מסתובב בשטח זה טרוף מוחלט
צבא קנדה מסייע לרשות הפלסטינית | צילום: דוברת רגבים

בשבוע שעבר הגיע בכיר בצבא הקנדי בדרגה המקבילה לאלוף בצה"ל, יחד עם משלחת אנשי צבא קנדה, לביקור במבנה לא חוקי שנבנה על קרקעות המדינה השייכות ליישוב מעון שבדרום הר חברון שם נועד עם פלסטינים מהאזור, כמו כן המשלחת התארחה אצל אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס מכאן שזהותם מוכרת ונוכחותם בשטח ידועה לגורמי צה"ל.

המבנה בו נפגשו הוקם במהלך הלילה תוך שעות ספורות, בשטח C הנמצא בשליטה ישראלית אזרחית וביטחונית מלאה, בקרקע המיועדת לחקלאות ושייכת לישוב מעון הסמוך, אתר המהווה בתקופה האחרונה מוקד חיכוך בין תושבי היישוב מעון בעלי הקרקע לבין אנרכיסטים ופלסטינים הפועלים להשתלטות על המקום. עוד במהלך הבניה פנו תושבי היישוב לצבא ולמינהל האזרחי בקריאה לעצור את העבודות ולהרוס את המבנה. לדבריהם, המת"ק התחייב לאכוף את החוק במקום  אך עד כה הדבר לא נעשה. 

צבא קנדה מסייע לרשות הפלסטינית

זמן קצר לאחר הפניה למנהל האזרחי, תועד במקום הביקור של המשלחת הקנדית, שכללה שני אנשי צבא לובשי מדים. המשלחת תועדה אף בביקור בכפר צוריף הסמוך ליישוב כרמי צור בגוש עציון ורק השבוע התגלו שוב במפגש עם פלסטינים ליד הכפר כיסאן במזרח גוש עציון, גם כן בשטח C.

"תארו לכם שהרמטכ"ל כוכבי היה מסתובב בגבול קנדה לבוש מדים עם דרגות על הכתף ומחזק מבריחי גבול עבריינים" אומר מאיר דויטש מנכ"ל רגבים, "האם קנדה מתכננת לפתוח במלחמה עם ישראל? גורם צבאי בכיר ממדינה זרה שמעודד עבריינים שפלשו לאדמות המדינה בחסות הרש"פ זה טרוף מוחלט וצעד בוטה וגס נגד מדינת ישראל. אנו קוראים לזמן עוד היום את השגריר הקנדי לשיחת נזיפה ולהבהיר שהתערבות כזו היא פגיעה אנושה ביחסים הבינלאומיים. התערבות גסה כזו היא טירוף שחייב להיעצר."

עוד הוסיף דויטש כי "כל עוד מדינת ישראל תראה עצמה כאורחת ביהודה ושומרון ולא תתנהל כבעלת הבית, גם שאר מדינות העולם יראו במדינת ישראל כאורחת ולא כבעלת הבית."

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים