שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "רשות מקרקעי פלסטין" מוקמת בפועל
"עד כאן":
האיחוד האירופי והרשות הפלסטינית פועלים ליצירת מרשם מקרקעין חליפי ביהודה ושומרון אשר יבטל רטרואקטיבית את כלל הרכישות שבוצעו על ידי יהודים
הדו"ח של עד כאן | צילום: עד כאן

הרשות הפלסטינית מקימה מתחת לפני השטח את המדינה הפלסטינית וזאת באמצעות "טאבו פלסטיני" חדש במימון מאסיבי של האו"ם, האיחוד האירופי, הבנק העולמי ועוד שלל גופים.

ארגון "עד כאן" חושף כי בשלוש השנים האחרונות מאות אדרכילים ופקידים המתוקצבים על ידי האיחוד האירופי ומנוהלים על ידי הרשות, פועלים ליצירת מרשם טאבו חדש ברחבי הכפרים ביו"ש תוך התעלמות מוחלטת מרכישות היסטוריות שבוצעו ע"י יהודים וכן מהתעלמות מהטאבו הישראלי והירדני אשר נמצאים בשליטת המנהל האזרחי.

מהלך זה מתבצע בתוך שטחי C שעל פי הסכמי אוסלו שייכים למדינת ישראל מתוך מטרה להסדיר את הקרקעות לקראת מדינה פלסטינית בעתידי. 

אגף המחקר של ארגון "עד כאן" חושף לראשונה את פעילות הרשות הפלסטינית להסדרת רישומן של הקרקעות בשטחי C  ,שיטות הפעולה ומקורות התקציב לפרויקט הענק.

אחת הזרועות של תמנון ההשתלטות על שטחי C הוא פרויקט הטאבו הפלסטיני. הסדר המקרקעין בטאבו הוא כלי חשוב שכן יכולת הבקרה והשליטה בקרקעות מאפשר בניה בהיקפים לאומיים והיא  גורמת להאצת תהליכים כלכליים ברמה המדינתית.

רישום הטאבו ורישום הבעלויות ביהודה ושומרון החל בתקופת הכיבוש העות'מאני הבריטי הירדני עד שבשנת 1968 עצרה ישראל את הסדר המקרקעין, והוא לא הושלם עד היום. בעקבות הסכמי אוסלו, מרשם הטאבו מתחלק בין הרשות הפלסטינית שאחראית על שטחי A ו-B ואילו ישראל אחראית על הרישום בשטחי C. 

מפאת חשיבות הנושא הקימה הרשות הפלסטינית ב-2002 את רשות הקרקעות הפלסטינית והתחילה פרויקטים של הסדרת הרישום במימון הבנק העולמי בהיקף של לפחות 6 מיליון דולר. ב-2016 נערכה רפורמה בתחום זה, הוקמה רשות חדשה ומקצועית – "הרשות להסדרת המקרקעין והמים" בראשותו של מוחמד שראקה, והתקבלה החלטה ממשלתית להתחיל לטפל בהסדרת בעלויות על קרקעות בשטחי C, דבר המפר את ריבונותה של מדינת ישראל ואת הסכמי אוסלו.  

בעקבות הרפורמה הואץ פרויקט הטאבו וקיבל מימון בהיקף של כ-12.6 מיליון דולר מהבנק העולמי לטיפול בשטחי  Aו-B, ו-4.4 מיליון דולר מהאיחוד האירופי לטיפול בשטחי C, כחלק מקידום בניית מדינה פלסטינית גם על שטחים אלו. בנוסף, גם האו"ם דרך הסוכנות אותה הוא מפעיל UNHABITAT  לפיתוח והסדרה של יישובים ובכלל זה ביהודה ושומרון מממן בהיקפים גדולים את תוכנית הטאבו הפלסטיני. נוסף לכך, האיחוד האירופי מכליל את תקציב הטיפול שלו בקרקעות במסגרת תוכניתו הכוללת למימוש מדיניותו האטסרטגית בסך כולל של 29,828,867 אירו המוקדשים למימוש המדיניות האסטרטגית.

יתר על כך, הרשות הפלסטינית קיבלה מממשלת טורקיה את ארכיון הקושאן העות'מאני ובו מידע רב ערך של רישומי בעלות על קרקעות מתקופת השלטון של האימפריה העות'מאנית בארץ ישראל.  

גלעד אך, מנכ"ל ארגון "עד כאן" אמר כי:  "מדינת ישראל מתרשלת באחריותה להסדרת רישום הקרקעות ומאפשרת לרשות הפלסטינית לפעול בשטח באין מפריע משל היא הייתה הריבון בשטח, ללא תיאום ואישור ישראלי, באופן שמאפשר לה להשתלט ולהפוך את שטחי C לחלק מהמדינה הפלסטינית העתידית. מציאות זו קובעת עובדות פיזיות ומשפטיות בלתי הפיכות בשטח. בנוסף לכך ישראל אינה עושה דבר כדי למנוע את הפרת המשילות שלה המנוגדת להסכמים עם הפלסטינים, ומאפשרת לפלסטינים להמשיך לפעול ללא הפרעה. יש למנוע את המשך הרישום הפלסטיני בשטחי C יחד עם פעילות דיפלומטית לעצירת המימון המגיע מהאיחוד האירופי, האו"ם והבנק העולמי. ההיסטוריה לא תסלח למי שיאפשר לאבד את חלקי ארץ אלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים