שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "חששות לגבי העימותים האלימים בירושלים"
יועצו של ביידן
סגן שגריר ישראל בירדן זומן ל"שיחת נזיפה" ואמר כי ישראל שומרת על חופש הפולחן והדת לכל הדתות וכי יש למנוע פגיעה בתפילת יהודים בכותל המערבי
ג'ו ביידן | צילום: NumenaStudios, שאטרסטוק

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, הביע "חששות חמורים" מפני העימותים האלימים שהתרחשו בירושלים בימים האחרונים, במהלך שיחת טלפון עם מקבילו הישראלי, ראש המל"ל מאיר בן שבת. כך הודיע הבית הלבן.

עוד נמסר כי "סאליבן גם חזר על כך שארה"ב מודאגת מפני הפינוי האפשרי של משפחות פלסטיניות מבתיהן בשכונת שייח ג'ראח". על פי ההודעה, השניים הסכימו על כך ששיגור רקטות ובלוני תבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל הם מעשים לא מקובלים ויש לגנותם.

בתוך כך, מנכ"ל משרד החוץ הירדני יוסוף אל-בטאיינה זימן היום את מ"מ שגריר ישראל ברבת עמון לשיחת נזיפה על רקע האירועים בירושלים. מנכ"ל משרד החוץ הירדני אמר כי מדינתו רואה בפעילות המשטרה במסגד אל-אקצא כהפרה של הסטטוס קוו במקום ודורשת שישראל תחדול מכך מיד.

בהודעה שפרסם משרד החוץ הירדני נמסר כי עוד במהלך השיחה מנכ"ל המשרד הביע מחאה על התנהלות כוחות הביטחון הישראלים במסגד אל-אקצא, וגינה את הפגיעה בתושבים פלסטינים בירושלים, כולל בשכונת שייח ג'ראח.

ממשרד החוץ בישראל נמסר בתגובה כי סגן השגריר בירדן, סמי אבו ג׳נב זומן למשרד החוץ הירדני בשל האירועים בירושלים. בשיחה אמר סגן השגריר כי ישראל שומרת על חופש הפולחן והדת לכל הדתות וכי יש למנוע פגיעה בתפילת יהודים בכותל המערבי.

במצרים העבירו מסרים דומים לישראל. עוזר שר החוץ המצרי, נזיה א-נג'ארי, קיים שיחה עם שגרירת ישראל בקהיר, אמירה אורון, והביע בפניה את התנגדות מצרים ל"הסתערות הישראלית על אל אקצה". מצרים העבירה מסר לישראל לפיו יש להגן על המתפללים ולאפשר להם להתפלל בחופשיות.

מועצת הביטחון של האו"ם הודיעה שתקיים היום דיון במהומות במזרח ירושלים. הבקשה לדיון נתמכה על ידי שני שלישים מ-15 חברות המועצה: צרפת, סין, טוניסיה, אירלנד, אסטוניה, נורבגיה, וייטנאם, ניז'ר, איי הגרנדינים וסנט וינסנט.

במקביל, סגן מנהיג ארגון הטרור חמאס, סאלח אל-עארורי, המשיך להליט את הרוחות ואמר אמש: "ישראל משחקת באש. הקרב הבא הוא על ירושלים ועל המקומות הקדושים, וכל העם הפלסטיני ישתתף בו. המתקפה על ירושלים היא התחלה של מערכה שבה ישראל תפסיד".

אל-עארורי העביר מסר לצעירים הפלסטינים שמתפרעים ברחבי הארץ שלפיו עליהם לעשות כל שביכולתם "לפגוע באויב" בכל מקום: "חמאס פועל מבחינה מדינית, תקשורתית וצבאית בשטח, והוא ישלם כל מחיר לטובת ירושלים".

ראש העיר ירושלים משה ליאון אמר בטקס ביום ירושלים כותל: "העיר ירושלים מציינת היום 54 שנים לשחרורה. מכאן, מירושלים המאוחדת, אנחנו מתפללים להחלמתם של פצועי הר מירון ולזכרם של הרוגי האסון הנורא שפקד אותנו. מול אבני הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, אנחנו מתרגשים ומתפללים להצלחתה של העיר ושל תושביה. חג ירושלים שמח".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים