שיתוף
תגובות
חדשות » חשש במערכת הבריאות כי החיסונים ייאזלו
מבצע החיסונים
חשש כי בינואר יוכלו לחסן פחות אנשים באופן יומי בעקבות האטה מסתמנת בהגעת החיסונים לישראל • שר הבריאות אדלשטיין: "בחודשיים הקרובים יגיעו מיליוני חיסונים"
בקבוקון חיסון לקורונה של חברת פייזר | צילום: באדיבות המצלם

במשרד הבריאות חוששים כי בחודש ינואר תוגבל כמות החיסונים היומית שהוא יוכל לתת לתושבי המדינה. זאת, עקב האטה מסתמנת בהגעת משלוחי החיסונים נגד קורונה לישראל בתקופה הקרובה.

החשש מתבסס על שלושה פרמטרים הקיימים במבצע החיסונים הנוכחי: 1. מלאי החיסונים הנמצא נכון לעכשיו בישראל, 2. ההנחה העכשווית כי נכון לשריין מנה שנייה מראש לאלו שקיבלו כבר את מנת החיסון הראשונה, 3. קצב המתחסנים היומי העומד על 150 אלף.

המסקנה של משרד הבריאות מתוך שלוש הנקודות הללו היא כי בעוד כעשרה ימים ייאזלו החיסונים. והמשמעות היא שרק מי שקיבל את מנת החיסון הראשונה, יוכל לחזור ולקבל את המנה השנייה. מתחסנים חדשים לא יוכלו לקבל את החיסון.

על רקע הדאגה, נעשים מאמצים להקדים את משלוחי החיסונים של חודש פבוראר לינואר.‏ לגבי החיסון של חברת התרופות מודרנה – ההערכה היא שהוא יגיע בחודש מרץ.

מי שאינו נבהל מהסיטואציה הוא שר הבריאות יולי אדלשטיין שאמר היום במהלך ביקור במתחם חיסונים בקריית ארבע כי "גם אם לא נצליח להקדים שום דבר, בחודשיים הקרובים יגיעו מיליוני חיסונים, בלי טובות ובלי שיחות".

במשרד הבריאות נרשמה גם אופטימיות כאשר תופעות הלוואי של החיסון התפרסמו היום במלואן והתברר כי התופעות אינן נפוצות; פחות מ-0.13% מהמתחסנים דיווחו על תופעות לוואי. מתוך 540 אלף המתחסנים הראשונים – 183 התלוננו על כאבים ביד ובאזור החיסון, 50 הרגישו הגבלה בתנועה, 26 דיווחו על נפיחות ו-29 סיפרו על אודם במקום החיסון.

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי כ-152 אלף בני אדם חוסנו ביממה האחרונה, מה שמעלה את מספר המתחסנים הכולל לכמעט 650 אלף בני אדם. מדובר בעלייה לעומת כ-115 אלף בני אדם שחוסנו ביממה הקודמת. שר הבריאות יולי אדלשטיין בירך על מספר המתחסנים הגדול, ומסר כי "בדרך למיליון מתחסנים. 152 אלף מתחסנים נכון לאתמול, ככה מנצחים מגיפה".

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה בדיון בוועדת החוקה של הכנסת, כי עד כה חוסנו כ-30% מהאוכלוסיות בסיכון בישראל, כשגם אלו שחוסנו קיבלו רק את מנת החיסון הראשונה. היא אף העלתה חשש שלא יספיקו לתת את מנת החיסון השנייה לכולם בתוך 60 ימים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים