שיתוף
תגובות
חדשות » חשש בישראל בעקבות האומיקרון
ההיסטריה בשיאה
זה כבר לא מספר וספרות, וכבר לא חשש,יש לו כבר שם, הכירו את האומיקרון, זהו שמו של הזן החדש שהתגלה גם בישראל, ושבמערכת הבריאות כה חששו ממנו. כל הפרטים
ראש הממשה בנט, שר הבריאות הורביץ ומנכ"ל המשרד פרופסור נחמן אש במסיבת העיתונאים ביום שישי | צילום: קובי גדעון לעמ

בישראל זה כבר עובדה. הזן החדש, האומיקרון חדר לישראל, ובעקבות כך כינס ראש הממשלה בנט ביום שישי ישיבת היערכות, כשבסיומה הוחלט על הכנסתם של מדינות רבות מדרום אפריקה לרשימת המדינות האדומות, וחיוב של השבים מהם לבידוד מלא, עד אשר יתקבלו תוצאות הבדיקות.

הערב, (מוצ"ש) בשעה 20.30 יתכנס קבינת הקורונה בקריה בתל אביב, כשבסיומה יתקבלו שורת צעדים האמורים לקדם את הרעה המתקרבת. כל זאת בעקבות החששות הרבים כי הזן החדש מידבק יותר ואולי אף עמיד בצורה כזו או אחרת בפני החיסונים.

כאמור, החשש הרב בעולם מהמוטציה החדשה ששמה הוא האומיקרון נובע מהעובדה שבניגוד לזנים קודמים, בזן החדש מופיעות כ-50 מוטציות, יותר מ-30 מהן בחלבון הספייק שקשור ליכולתו של הנגיף לחדור לתאי האדם ובכך להתפשט בגוף, ושעל בסיסו פותחו החיסונים. כבר שלשום הזהירו רשויות הבריאות הבריטיות כי מדובר בזן המדאיג ביותר שהן נתקלו בו עד עתה. עד כה, כך לפי ארגון הבריאות העולמי, התגלו כ-100 מקרים מאומתים של הזן החדש, בעיקר בדרום אפריקה, אך גם בבוטסואנה, בהונג קונג ובישראל.

בעוד מדינות רבות בעולם הודיעו על עצירת הטיסות ממדינות בודדות באזור דרום יבשת אפריקה, הגדילה לעשות שוויץ – שהודיעה על איסור מוחלט של כניסת ישראלים למדינה בעקבות גילוי המקרים הבודדים בישראל. שגרירות שווייץ בתל אביב הודיעה הבוקר כי כניסת ישראלים תיאסר לחלוטין לשטחה, למעט אזרחים שווייצרים או אירופים שיגיעו מישראל – והם יידרשו להציג תוצאות בדיקת קורונה שלילית ולשהות עשרה ימים בבידוד. לא רק על ישראלים אסרה שוויץ את הכניסה, אלא גם על אזרחי מדינות נוספות שבהן כבר התגלתה תחלואה בווריאנט, בהן מדינות דרום אפריקה והונג קונג.

באירוע "שבתרבות" במבשרת ציון, אמר היום סגן שר הביטחון, אלון שוסטר, כי פיקוד העורף מחפש אחר 800 ישראלים שחזרו לאחרונה ממדינות שבהן התגלה הזן החדש. בדברין ציין סגן השר כי פיקוד העורף נדרך במהירות ואנשיו החלו באופן מיידי בחיפושים נרחבים, על מנת לקטוע את שרשראות ההדבקה במהירות האפשרית. "הווריאנט שהתגלה מדאיג, ויתכן כי הוא יותר מדבק מהקודם לו. לכן נערכנו אליו במהירות גבוהה. הקבינט צפוי להתכנס הערב, ושם נצטרך להחליט אם לסנן טוב יותר את הנכנסים לישראל".

שוסטר ציין כי משרד הביטחון הפעיל כבר אמש את מלוניות הקורונה, ו"אנשי פיקוד העורף יצאו לחפש אחר כשמונה מאות נוסעים שהגיעו מהמדינות החשודות בימים האחרונים. בכל מקרה, עד שנדע אם החיסון תקף גם לווריאנט הזה, יש צורך להרתמות של הציבור להתחסן – גם לבוסטר וגם אצלך ילדים". סגן שר הביטחון אמר כי הדרך שבה עוברים את המחלה מוכיחה כי "החיסון הוא הכרחי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים