שיתוף
תגובות
חדשות » חשש ישראלי להפסקת הטיסות לדובאי
בעיה בטחונית
בכירים בישראל מדווחים כי לשכת רה"מ, משרד החוץ, משרד התחבורה ושב"כ מנסים לפתור את הנושא במגעים עם ממשלת האמירויות. במשרד החוץ אמרו כי הסוגיה תיפתר בקרוב
מגדל בורג' ח'ליפה בדובאי | צילום: Kateryna Galkina, שאטרסטוק

חשש חדש בישראל עלול להעיב על המשך הטיסות מישראל לכיוון דובאי בימים הקרובים וזאת בשל מחלוקת בין שב"כ לבין רשויות הביטחון בדובאי לגבי אבטחת הטיסות של חברות התעופה – כך אמרו היום (שבת) בכירים ישראלים לאתר וואלה!

בכירים הישראלים דיווחו כי  לשכת ראש הממשלה, משרד החוץ, משרד התחבורה ושב"כ מנסים לפתור את הנושא במגעים עם ממשלת איחוד האמירויות הערביות. חברות התעופה הישראליות שטסות לדובאי כבר עודכנו בנושא. גורמים במשרד החוץ אמרו כי מדובר בסוגיה טכנית שלהערכתם תיפתר בימים הקרובים.

עוד אמרו הבכירים הישראלים כי אם לא תושג הסכמה, הטיסות של החברות הישראליות לדובאי ייפסקו ביום שלישי ה-8 בפברואר. אם הטיסות של החברות הישראליות יופסקו הדבר יביא להפסקת הטיסות של חברות Fly Dubai ו-Emirates לישראל.

בשב"כ אמרו כי "פעילות חברות התעופה הישראליות בקו ישראל-דובאי התאפשרה עד כה הודות להסדרים אליהם הגיעו גורמי הביטחון הישראליים עם עמיתיהם בדובאי, על פי עקרונות האבטחה הישראלים הנהוגים בכל העולם. במהלך החודשים האחרונים, התגלו מחלוקות במישור האבטחתי בין הגורמים המוסמכים בדובאי למערך אבטחת התעופה הישראלי, באופן שלא מאפשר את מימוש האחריות לאבטחת התעופה הישראלית".

עוד כתבו כי "בשלב זה, נמשכים כל העת המאמצים להביא לפתרון המחלוקות עם הרשויות בדובאי ולהגיע להבנות שיאפשר מימוש האחריות של גורמי הביטחון הישראלים לאבטחת התעופה הישראלית. במקביל, במידה ואכן ייעצרו הטיסות של חברות ישראליות בקו, נבחנת האפשרות להעברת הטיסות הישראליות לאבו-דאבי. יודגש, כי המחלוקות הינן במישור האבטחתי אל מול הסטנדרט הנהוג בשדה התעופה בדובאי, ואינן נוגעות כלל למישור המדיני-אזורי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים