שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » עשרות נדבקו מחורפנים במוטציה של קורונה
חשש במערכת הבריאות
חשש במערכת הבריאות מישראלים שחזרו מדנמרק ולפי ההערכה נדבקו במוטציה של הקורונה שמקורה בחורפנים • משרד הבריאות: "הסבירות שהמוטציה הגיעה לישראל נמוכה"
חורפן | צילום: Aleksandra Saveljeva, שאטרסטוק

חשש במערכת הבריאות מישראלים שחזרו מדנמרק ולפי ההערכה נדבקו במוטציה החדשה של הקורונה, שמקורה בחורפנים. במשרד הבריאות חוששים שישנם עוד מקרים והם חוששים שמדובר ב 150-200 מקרים. בכיר במשרד מסר הבוקר: "אנחנו בודקים כעת רצף גנטי של כמה מאומתים שחזרו מדנמרק. מצאו מוטציה בדנמרק בווירוס בחורפנים. אין לזה כנראה משמעות במהלך הקליני של המחלה, כפי שידוע עד עתה".

על פי בכירים במשרד הבריאות, יש סיכוי קטן מאוד שאחד מהם נדבק במוטציה החדשה שהתגלתה רק בסוף השבוע האחרון בקרב חורפנים בדנמרק, וכבר מעוררת דאגה רבה ברחבי העולם. בקופנהגן הוחלט להשמיד 17 מיליון חורפנים כדי למנוע אירוע הדבקה המוני בקרב בני אדם. עד כה ידועים בדנמרק לפחות 12 מקרים מאומתים של הדבקה מחורפנים.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "בכל דנמרק ידוע כרגע על מספר חולים מועט שנגוע במוטציה והם מבודדים, הסבירות שהגיע חולה הנושא את המוטציה לישראל נמוכה, יחד עם זאת אנו נוקטים במשנה זהירות. משרד הבריאות יחד עם פיקוד העורף הוציא רשימת נוסעים שחזרו מדנמרק ויוצר עמם קשר מהבוקר לביצוע דיגום מיוחד לקורונה ובדיקת המוטציה. עד לקבלת התוצאות, הנוסעים מדנמרק מתבקשים להכנס לבידוד. דנמרק נכנסה לרשימת הארצות האדומות מחייבות בידוד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים