שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » חשש שהמוטציה הבריטית קטלנית יותר
ג'ונסון טוען
ר"מ בריטניה אומר שלפי נתונים ראשוניים נראה שהזן החדש של הקורונה גורם לשיעור תמותה גבוה יותר, אך החיסונים עדיין נמצאו יעילים נגדו
בוריס ג'ונסון | צילום: Michael Tubi, שאטרסטוק

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי המוטציה הבריטית קטלנית יותר מנגיף הקורונה הרגיל, זאת לפי ממצאים ראשוניים ונסיבתיים בלבד שאספו מדענים במדינה וטרם הוכחו. כמו כן, ייתכן כי הנגיף קטלני יותר בכ-30%, כך למשל אם 1,000 חולים בני 60 ומעלה יחלו בזן הקורונה המוכר, אז 10 מהם צפויים למות, ואילו היו נדבקים במוטציה הבריטית אז מספר המתים היה עולה ל-13.

עם זאת, הבהיר כי החיסונים המאושרים בבריטניה, של אסטרהזניקה ופייזר, עדיין מוכחים כיעילים נגד הזן החדש.

היועץ הראשי לענייני מדע, פטריק ולאנס, אמר שהראיות על שיעור התמותה עדיין "אינן מוצקות", ומגיעות מ"שורת חלקיקים קטנים של מידע". לדבריו, ישנה אי-וודאות גדולה בנוגע למידע. הוא הוסיף שהפער בשיעור התמותה נעלם לאחר שהחולים מתאשפזים בבית חולים, אך יש סימנים לכך שנשאי המוטציה הבריטית בסכנה גבוהה יותר באופן כללי.

עוד אמר כי חוסר הוודאות של מערכת הבריאות הבריטית בעניין עדיין גדול. "אין לנו נתוני תמותה מבתי החולים, אך כשבוחנים זאת דרך החולים שנדבקו במוטציה – ישנם ממצאים שמראים את הסיכון המוגבר לעומת הנגיף המקורי". וולאנס ציין כי באשר למוטציה הברזילאית והדרום-אפריקאית, אין עדויות שהן גורמות להדבקה רבה יותר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים