שיתוף
תגובות
משפט » חתן 'חתונת השנאה' ושישה מחבריו הורשעו
עינוי הדין
בית המשפט החליט להרשיע את החתן ושישה משתתפים נוספים. הזמר זוכה מחמת הספק. עורכי דינם של החשודים הודיעו כי יערערו על ההחלטה
חתונת השנאה | צילום: צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של כאן חדשות

לפני שעה קלה ניתנה הכרעה בעניין 'חתונת השנאה' שנערכה לפני 7 שנים. בית המשפט החליט להרשיע את החתן ושישה משתתפים נוספים. הזמר זוכה מחמת הספק. עורכי דינם של החשודים הודיעו כי יערערו על ההחלטה.

כזכור, לפני 7 שנים נערכה חתונתם של יקיר ורוני אשבל בירושלים בה השתתפו עשרות נערי גבעות, חבריו של החתן. בזמן הריקודים, שלפו המשתתפים את תמונתו של התינוק עלי דוואבשה שנשרף חי בדומא, והחלו לרקוד תוך שהם דוקרים את התמונה בסכינים ומנופפים עם אקדחים.

יצוין כי 13 בני אדם, כולל קטינים, נאשמו בעבירות הסתה לטרור ואלימות והחזקת נשק. במהלך השנים שעברו, נסגר התיק נגד חלק מהנאשמים. ובית משפט השלום לנוער בירושלים זיכה את חמשת הקטינים שהואשמו בהסתה לעבירות אלימות טרור במסגרת פרשת "חתונת השנאה".

כמו"כ, אחד מהנערים שהשתתפו בחתונה, פנה לבית המשפט ע"מ לחייב את העיתונאי רועי שרון שחשף את התיעודים מהחתונה, שיגלה את מקורותיו. ביהמ"ש דחה את העתירה.

עו"ד משה פולסקי ועו"ד עדי קידר מארגון חוננו שייצגו את הבחורים הגיבו על הכרעת בית המשפט: "אנו מצרים על החלטת בית המשפט שלדעתנו אינה יכולה שתעמוד. בית המשפט לא התייחס לטענות המשפטיות שהוצגו בפניו. בית המשפט נגרר אחרי האווירה הציבורית".

"מעולם לא נטען כי מדובר באירוע מכובד, אולם מבחינה משפטית לא הייתה מתקיימים יסודות העבירות שיוחסו לנאשמים. בית המשפט התעלם לדעתנו באופן ברור מטענות כבדות משקל שנשמעו בפניו".

עו"ד אביחי חגב'י מטעם ארגון חוננו שייצג גם הוא חלק מהבגירים הגיב על הכרעת הדין "הכרעת הדין הזו לא יכולה לעמוד הן מן הטעם שהיא שגויה משפטית והן מן הטעם כי בפועל בית המשפט מדבר בשני קולות, אני מזכיר שלפני 8 חודשים בגין אותם מעשים, הגיע אותו בית משפט למסקנה שונה, תוך שהוא קובע קביעות חמורות בנוגע להתנהלות פרקליטות המדינה ולאכיפה הבררנית שבה נקטה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בתגובה להרשעה בתיק החתונה: "החלטת בית המשפט להרשיע את משתתפי תיק החתונה שגויה ומנציחה את האכיפה הבררנית נגד פעילי ימין. במהלך הדיון הוצגו עשרות ראיות של התבטאויות, חתונות ומיצגים של הסתה לאלימות וטרור מאנשי שמאל וערבים, כאשר במקרים הללו איש לא הועמד לדין ובמרביתם גם לא נפתחה חקירה".

"לא ברור מדוע בחתונות ברהט ואום אל פחם איש לא מגיש כתב אישום ואילו כאן מרשיעים חבורת צעירים שגם אם עשו מעשים לא יפים, אין שום דבר פלילי במעשיהם ואין שוויון באכיפה. אמליץ להם להגיש ערעור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים