שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » טולדנו לאלוף הדרום, חליוה ראש אמ"ן
מינויים מפתיעים
גנץ אישר את המלצות כוכבי: תא"ל אליעזר טולדנו ימונה למפקד פיקוד דרום, אלוף יהודה פוקס ישמש מפקד פיקוד מרכז ותא"ל דוד סלמה יהיה מפקד חיל הים
אביב כוכבי | צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון, בני גנץ, אישר היום (חמישי) את המלצת הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, לשורת מינויים במטה הכללי. המינויים ייכנסו לתוקפם בחודשים הקרובים. הרמטכ"ל קיבל את ההחלטות על השיבוצים לאחר תקופה ארוכה של לבטים ולאחר שקצינים רבים סירבו למגוון תפקידים.

לתפקיד ראש אגף המודיעין ימונה ראש אגף המבצעים אלוף אהרון חליוה. חליוה הוא קצין בצה"ל בדרגת אלוף, המשמש ראש אגף המבצעים. קודם לכן שימש ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, ראש חטיבת המבצעים באמ"ץ, מפקד עוצבת האש, מפקד חטיבת הצנחנים ומפקד בה"ד 1.

לתפקיד ראש אגף המבצעים ימונה ראש חטיבת התכנון תא"ל עודד בסיוק שיועלה לדרגת אלוף. עודד בסיוק הוא קצין צה"ל בדרגת תת-אלוף המשמש ראש חטיבת התכנון באגף התכנון. קודם לכן שימש מפקד עוצבת הפלדה, מפקד עוצבת המפץ, ראש מחלקת המבצעים באמ"ץ, מפקד חטיבה 7 ומפקד גדוד 82.

לתפקיד מפקד פיקוד הדרום ימונה תא"ל אליעזר טולדנו שיועלה לדרגת אלוף. טולדנו הוא קצין בצה"ל בדרגת תת-אלוף. שימש מפקד אוגדת עזה, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, מפקד חטיבת הצנחנים ומפקד חטיבה 226.

לתפקיד מפקד זרוע היבשה ימונה מפקד פיקוד מרכז, אלוף תמיר ידעי. דעי הוא קצין בצה"ל בדרגת אלוף, המכהן כמפקד פיקוד המרכז. קודם לכן שימש מפקד פיקוד העורף, מפקד המרכז לאימוני מפקדות, מפקד אוגדת איו"ש, ראש חטיבת תורה והדרכה באמ"ץ, מפקד אוגדת אדום ומפקד חטיבת גולני.

לתפקיד מפקד פיקוד המרכז ימונה נספח צה"ל בוושינגטון אלוף יהודה פוקס. פוקס הוא קצין בצה"ל בדרגת אלוף, המשמש נספח צה"ל בארצות הברית. קודם לכן שימש מפקד אוגדת עזה, קצין חי"ר וצנחנים ראשי ומפקד חטיבת הנח"ל.

לתפקיד מפקד חיל הים ימונה ראש מטה חיל הים תא"ל דוד סלמה, שיועלה לדרגת אלוף. סלמה הוא קצין בצה"ל בדרגת תת-אלוף, המשמש ראש מטה חיל הים. קודם לכן שימש סגן מפקד מפקדת העומק, מפקד בסיס חיפה, מפקד שייטת ספינות הטילים, מפקד בסיס אשדוד ומפקד בסיס אילת.

גנץ כתב בטוויטר כי "אישרתי היום את המלצת הרמטכ"ל כוכבי למינויים במטכ"ל, שזכה בשורה של קצינים איכותיים ומקצועיים שיצעידו את צה"ל קדימה". ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך: "אני מברך על מינויי האלופים החדשים בצה״ל. כולם מפקדים מוכשרים שיבצעו את המשימות בצורה הטובה ביותר. בהגנה ובהתקפה – נשמור על ביטחון ישראל".

הכתב הצבאי של 'וואלה' אמיר בוחבוט מציין כי "לרוב ממנים לתפקיד הרגיש של מפקד פיקוד דרום קצין מנוסה בתפקיד שני כאלוף. עם זאת, תא"ל טולדנו מוגדר כקצין מוערך שהיה בעבר מפקד אוגדת עזה, מזכירו הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפקד חטיבת הצנחנים".

עוד הוא מזכיר כי "חליוה מחליף את ראש אמ"ן הנוכחי תמיר היימן. ההחלטה למנות את חליוה לתפקיד לא הפתיעה רבים, אך העובדה שהיימן נותר בשלב זה ללא תפקיד מעלה סימני שאלה רבים".

"שיבוץ נוסף שנוי במחלוקת הוא מינויו של מפקד פיקוד מרכז האלוף תמיר ידעי לתפקיד מפקד זרוע היבשה, לאחר שאלופים אחרים סירבו להצעה. ההחלטה מפתיעה נוכח העובדה שידעי נכנס לתפקידו הנוכחי רק לפני כמה חודשים", דברי בוחבוט.

פרשנן 'ווינט' לענייני ביטחון רון בן ישי מציין כי "הרמטכ"ל כוכבי שם דגש עיקרי על ניסיון רב ומוצלח בתחום הרלוונטי בעיצוב המטה הכללי העתידי שלו. כוכבי מעדיף מפקדים מנוסים שיוכלו לקדם את מה שנשאר מתוכנית "תנופה" ולעבור בלי בעיות מ-0 ל-100 במצב של תפקוד בחירום או במלחמה".

"גם לאלופים הטריים וגם לאלופים הוותיקים, שזו תקופת הכהונה השנייה שלהם כאלופים, יש ניסיון רב יחסית ומוצלח בנושא העיקרי שיעסיק אותם. כך כוכבי יקבל מוכנות מירבית של המטה הכללי להפעלת הכוח הצה"לי במצב של הסלמה או מלחמה שלא נצפתה מראש".

"הדבר תואם גם את הערכת המודיעין לשנים הבאות, שלא צופה מלחמה יזומה על-ידי אויבי ישראל אלא כתוצאה מהסתבכות או פירוש לא נכון שיחייבו הבנה מהירה של המצב והכרה טובה של האפשרויות המבצעיות לטיפול בו. בנוסף, מקידומו של האלוף אהרון חליוה לראש אמ"ן אפשר להעריך כי כוכבי וגנץ מעריכים אותו ואת תפקודו, ורואים בו מועמד לתפקיד הרמטכ"ל בעתיד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים