שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » טום ניידס ימונה לשגריר ארה"ב בישראל
ביידן הכריז
נשיא ארה"ב מינה את ניידס, בנקאי בן 60 ששימש בעבר בתפקיד בכיר במחלקת המדינה, לשגריר בישראל. המינוי של השגריר המיועד, יהודי כבן 60, המינוי טעון את אישור הסנאט
תגיות:
טום שגרירי ארה"ב בישראל | צילום: U.S. Embassy Pakistan

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מינה הערב (שלישי) את תומאס (טום) ניידס לתפקיד שגריר ארצות הברית בישראל. המינוי צריך עדיין לעבור את אישור הסנאט האמריקני. ההערכה היא שהמינוי יאושר ללא בעיה, אך ההליך עשוי להימשך בין חודשיים לשלושה.

ניידס, יהודי בן 60, שימש תת מזכיר המדינה בממשל אובמה והיה המועמד המוביל לתפקיד השגריר. הוא מקורב מאוד לראש הסגל של הבית הלבן רון קליין וליועצים קרובים אחרים של ביידן. הוא משמש כיום כסגן יו"ר מורגן סטנלי – תאגיד ההשקעות והפיננסים האמריקאי.

לניידס היו יחסים מעולים עם מייקל אורן, שהיה שגריר ישראל בוושינגטון. אורן שיבח את המינוי ואומר שניידס הוא יהודי חם ופרו ישראלי עם דעות מתונות. ישראלים שהכירו אותו אמרו דברים דומים: "הוא יהודי חם, איש ידידותי, אוהד ישראל – אך עם זאת יהיה נציג נאמן של הקו של ביידן ולא יעשה לישראל הנחות".

בשנת 2016 יועד להיות ראש המטה של הילרי קלינטון בבית הלבן, אך היא הפסידה לבסוף כזכור לדונלד טראמפ. קודם לכן ניידס היה יועצו של יו"ר בית הנבחרים תומאס פולי ושל מצליף הרוב טוני קואלו. בהודעה לעיתונות ביידן כינה אותו "משרת ציבור מכובד ומנהיג עסקי".

ביידן הכריז גם על מינוי ג'ולי סמית', יועצתו לביטחון לאומי כסגן הנשיא תחת ממשל אובמה, לשגרירת ארצות הברית בברית נאטו ועל מינויו של שר הפנים לשעבר והסנאטור מקולורדו קן סאלזאר לתפקיד השגריר במקסיקו.

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי ששימש ראש תחום יחסי החוץ במועצת יש"ע הגיב על מינויו הרשמי של ניידס: "ניידס משרת תקופה ארוכה בשירות הדיפלומטיה האמריקנית, זכה להערכה גדולה מצד הנשיא אובמה ואף להוקרה ממזכירת המדינה קלינטון. מינוי של דמות חזקה כל כך בעולם הדיפלומטי יש בה מסר ברור ללמד על רצינות הכוונות והציפיות מהממשל האמריקני. נדמה שלא במקרה המתין הנשיא ביידן עם ההודעה עד לאחר השבעת הממשלה". עוד הוסיף רביבי "ראש הממשלה ושר החוץ יצטרכו לקחת בחשבון את המסר האמריקני לאזור ולדעת לעמוד איתן על האינטרסים הישראלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים