שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » טוני בלינקן ימונה למזכיר המדינה האמריקני
הממשל החדש
בלינקן שכבר מילא שורה של תפקידים בתחום מדיניות החוץ גם בממשל אובמה, התבטא בעבר בעד המשך ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל ובעד המשך השארת השגרירות בה

שלושה שבועות לבחירות בארצות הברית ודמות הממשל החדש בראשותו של ג'ו ביידן מתחיל לקבל צורה, בדמות איוש חלק מתפקידי המפתח שמתחילים להסתמן, לפחות על פי דיווחי התקשורת.

על פי הדיווח ברשת בלומברג, טוני בלינקן ככל הנראה ימונה לתפקיד מזכיר המדינה, כאשר הודעה רשמית על כך תפורסם בהמשך השבוע. עוד דווח, כי ג'ייק סאליבן ימונה כיועצו של ביידן לביטחון לאומי. במקביל, דווח ברשת CBS, כי ג'ו ביידן בחר בלינדה תומאס גרינפילד לכהן בתפקיד השגרירה באו"ם.

בלינקן בן ה-58 הוא יהודי-אמריקני שכבר מילא בשני העשורים האחרונים שורה של תפקידים בכירים בתחום מדיניות החוץ. בשנת 2008 היה בלינקן חבר בצוות המעבר הנשיאותי של אובמה וביידן. בשנים 2009-2013 שימש כסגן עוזרו של אובמה וכיועץ לביטחון לאומי של ביידן.

לפני מספר חודשים התבטא בלינקן בהקשר הישראלי פלסטיני, ואמר כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות תוך שהוא מביע התנגדות ל'פעולות חד צדדיות' של ישראל בנושא הפלסטיני ובהם החלת הריבונות ביו"ש. מאידך, התבטא בלינקן גם בעד השארת השגרירות האמריקנית בירושלים והמשך ההכרה בירושלים כבירת ישראל, כשהוא מנמק כי "הפיכת ההחלטה של טראמפ והחזרת השגרירות לתל אביב תהיה צעד לא הגיוני, לא מעשי וחסר כל תבונה מדינית ופוליטית".

ג'ייק סאליבן, המיועד על פי הדיווחים לעמוד בראש המועצה לביטחון לאומי, היה בעבר אחד מעוזריה הקרובים ביותר של הילרי קלינטון.

שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, מייקל אורן, בירך על מינויו של טוני בלינקן לתפקיד מזכיר המדינה האמריקני והגדיר אותו 'חבר אמיתי של ישראל'. "ברכות לטוני בלינקן, דיפלומט גדול וחבר אמיתי של ישראל, על מינויו לתפקיד מזכיר המדינה. היה לי הכבוד והתענוג לעבוד איתו במשך שנים בוושינגטון ולהכיר אותו כמדינאי אמיץ. אני לא יכול לחשוב על מינוי טוב יותר", אמר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים