שיתוף
תגובות
חדשות » טורקיה וישראל סיכלו בפעולה משותפת כמה פיגועים
סיכול ממוקד
ראש הממשלה בנט חשף כי "נעצרו מספר מחבלים על אדמת טורקיה" | מטרתנו המרכזית היא "לנעול תוכנית פעולה משותפת ובהירה יחד עם ארה"ב לבלימת ההתגרענות של איראן"
הנשיא יצחק הרצוג וארדואן בטורקיה | צילום: חיים צח/ לע"מ

לקראת ביקור נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל בחודש הבא, קיים היום (שני) ראש הממשלה נפתלי בנט תדרוך לכתבים על רקע האירועים האחרונים בטורקיה והתבטא בשורת נושאים מדיניים כולל המרדף אחר חוליות איראניות המנסות לפגוע בישראלים על אדמת טורקיה. 

ההערכה בישראל היא כי מחבלים איראנים הנמצאים באיסטנבול יעשו כל מאמץ לבצע פיגוע נגד ישראלים. מאחורי הניסיונות האיראניים עומד ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, חוסיין טאייב, שנתון תחת לחץ בארגון בעקבות כישלונו למנוע סדרת פעולות בתוך איראן בימים והשבועות האחרונים.

בנט חשף כי ישראל וטורקיה מנעו יחד כמה פיגועים ואמר כי "יש מערכה שמתרחשת בטורקיה ויש איום שמרחף על ישראלים בטורקיה. אנחנו פועלים שם בהרבה ממדים כדי לשמור על ביטחון אזרחנו. לצד הפנייה לאזרחי ישראל שלא לטוס לטורקיה, בדגש על איסטנבול – אנחנו גם פועלים בצורה הדוקה עם גורמי השלטון הטורקים כדי לסכל את ניסיונות הפגיעה בישראלים וביהודים". 

הוא הוסיף ש"המאמצים המבצעיים יחד עם כוחות הביטחון הטורקים נשאו פרי. בימים האחרונים, במאמץ משותף ישראלי-טורקי, סיכלנו מספר צירי פיגוע ונעצרו מספר מחבלים על אדמת טורקיה". בנט הדגיש: "מדובר בכמה פיגועים שונים שנמנעו".

ראש הממשלה הודה לנשיא טורקיה ארדואן על שיתוף הפעולה, אך ציין שהסכנה טרם חלפה וכי הדריכות עדיין קיימת "אנחנו ממשיכים בפעולה המשותפת כשהמטרה שלי היא להחזיר את השגרה ואת התיירות הישראלית לטורקיה כמה שיותר מהר. נעשה זאת רק אחרי שנסיים את פעולות הסיכול". דברי ראש הממשלה".

בנט התייחס גם לביקורו הצפוי של ביידן בישראל בחודש הבא ואמר כי "בעוד פחות מחודש יגיע לכאן נשיא ארה"ב. הביקור הוא חיוני למדינת ישראל כי הוא מכנס לתוכו את מצבור הפעולות שביצענו בשנה החולפת. בראש ובראשונה הפעולות המדיניות בתחום הסכם הגרעין עם איראן". 

ראש הממשלה גם הדגיש את מטרת הביקור מבחינתו ואמר "המטרה המרכזית של הביקור היא לנעול תוכנית פעולה משותפת ובהירה יחד עם ארה"ב לבלימת התגרענות איראן. אתם מכירים מזמן את ליבת תפיסתי ביחס לאיראן וישנם שני ממדי על: ממד הטרור האזורי, והממד הגרעיני. רוב הצרות הביטחוניות של מדינת ישראל – מקורן בסופו של דבר הוא איראן דרך שלוחותיה השונות".

והוסיף "אני רוצה להימנע ככל האפשר מהתכתשות עם קצות האצבעות של אותו תמנון, ולהשקיע את מירב האנרגיה בהחלשת ראש התמנון. איראן צריכה לדעת שכללי המשחק השתנו. כל מי שמנסה לפגוע בנו ייפגע, מהמתכנן ועד למבצע. אנחנו נמשיך לחשוף את פניה האמיתיות של איראן ולהגיב בעוצמה. יש לנו מרחב פעולה גדול. הימים בהם מדינה מממנת טרור, מציידת טרוריסטים, מאמנת, משלחת אותם ויוצאת ללא פגע – נגמרו. גם מי ששולח משלם. נגיע לכל מקום שצריך".

גורם מדיני מאשר, כי לקראת הגעתו של ביידן אף הוחלט לעצור את הרס בתי המחבלים כדי לא לפגוע בביקור. "לפני אירוע כה גורלי לא צריך סיבה להרוס אותו ולבצע פעולות חדות". הדברים נאמרו בשל החשש מפיגוע אירני כנקמה על חיסולו בחודש שעבר של חסן סיאד חודאי בטהרן, שאיראן מייחסת אותה לישראל. 

כזכור, באיראן מתו בחודש האחרון כמה מדענים ומומחים בנסיבות מסתוריות, כמו גם כמה מאנשי משמרות המהפכה. אחד המתים הוא מדען התעופה איוב אנטזארי, שבאיראן טוענים שהוא הורעל למוות בארוחת ערב אליה הוזמן. בנוסף מת מדען הגרעין קמרן מלאפור,  שעבד במתקן בנתנז, שנפגע ממספר פיצוצים שיוחסו לישראל.

ראש הממשלה התייחס בתדרוך להחלטת ארה"ב שלא להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור האמריקנית כמו גם, הצבעה במועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית וטען ש"זו החלטה מאוד חריפה שלא הייתה תקופה ארוכה נגד איראן. העולם מתעורר לפניה האמיתיות, ואנחנו ממשיכים לפעול בשני מישורים". 

"המישור הראשון הוא בטווח הקצר. אנחנו רוצים להגיע לבלימה ברגע של המשך העשרה והתפתחות הגרעין בכלים מדיניים ואחרים. איראן תבין, שכרגע במציאות ה"לא-הסכמית", מה שנקרא, הצלחנו. הייתה לנו מטרה לא לחתום על הסכם. אנחנו שנה פנימה בלי שיש הסכם, אבל, אל מול הדבר הזה צריך לשים שלט לאיראן שלט "עצור". המישור השני הוא הטווח הארוך. בסופו של דבר נשאף למציאות הסכמית משופרת, שתמנע מאיראן לצמיתות את ההתקדמות הזו. הטווח הארוך הוא לא מחר, זה ייקח זמן. הטווח הקצר הוא הדחוף".

לגבי היחסים בין ישראל לבין מדינות ערב המתונות טען בנט כי "אנחנו פועלים לחיזוק הארכיטקטורה האזורית בין השחקנים היותר מתונים באזור. מעמדה האזורי של ישראל ממשיך להשתפר. אנחנו באים עם מדיניות רצון טוב, ומדיניות מאוד חמה. שרי הממשלה עובדים כל אחד בתחומו כדי לשמור על המומנטום, שהתחיל בהסכמי אברהם, וגם בסוגייה זו, נעסוק בביקורו של נשיא ארה"ב. מתחיל להיווצר לנגד עיננו, לאט-לאט ובזהירות, מזרח תיכון מאוחד וחזק יותר. במסגרתו – מדינת ישראל חזקה ובטוחה יותר".

לאחר שבשבת האחרונה נשמעה אזעקה באשקלון ובעוטף עזה, טען בנט בתדרוך כי "בעזה יש שינוי גישה שלנו, שמוביל בעיניי לתוצאה טובה". והוסיף כי "זו לא רק השנה השקטה ביותר לתושבי שדרות והעוטף. 12 החודשים האחרונים, סטטיסטית, הם השקטים ביותר, בהם הכי מעט רקטות מעזה לתושבי העוטף מאז ימי ההתנתקות. אבל יש עוד משהו שהוא לא פחות חשוב: גם קצב ההתחמשות של חמאס הוא האיטי ביותר שהיה מזה שנים ארוכות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים