שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » טיול בשטח ירוק מפחית לחץ בעבודה
מחקר
במחקר שנערך נמצא כי טיול ביער עשוי להפחית את הסיכון למחלות הקשורות למתח פסיכו-סוציאלי "זה יכול להיות הרגל טוב מאוד לשיפור בריאות הנפש ולניהול מתחים"
תגיות: ,
גן ירוק | צילום: Serg64, שאטרסטוק

רובינו מושפעים מלחץ שקשור בעבודה. בשנת 2019 ארגון הבריאות העולמי (WHO) הוסיף שחיקה – שהוגדרה כתסמונת הנובעת ממתח כרוני במקום העבודה – למכלול המחלות הרשמי שלו כתופעה תעסוקתית.

ביפן ידוע כי שעות יום העבודה הרבה יותר ארוכות מבעולם המערבי, בשנת 2018, עובדים ביפן לקחו רק 52.4% מהחופשה בתשלום שהגיעה להם, על פי נתוני הממשלה שדיווח ה- BBC . ליפנים אפילו יש מילה – "קרושי" – לתאר את המוות הנגרם על ידי עבודת יתר.

ללא ספק חלק ממה שיכול לתרום להפגת המתח הוא טיול במרחב פתוח וירוק, במחקר שנערך בקרב עובדים ביפן שם ידוע כאמור כי יום העבודה ארוך משמעותית מבעולם המערבי.

במחקר שנעשה הגיעו החוקרים למסקנה כי טיול ביער עשוי להפחית את הסיכון למחלות הקשורות למתח פסיכו-סוציאלי.

"הליכה ביער / שטח ירוק היא פעילות פשוטה שאינה זקוקה לציוד או הכשרה מיוחדת", אומר פרופ' סאסרה מעורכי המחקר. "זה יכול להיות הרגל טוב מאוד לשיפור בריאות הנפש ולניהול מתחים."

מחברי המחקר מציינים כי רבים מהנשאלים היו חוקרים שלמדו בבית הספר לתארים מתקדמים והכנסה שנתית ממוצעת גבוהה יותר משל רוב העובדים היפנים. לכן, כל הכללה של תוצאות המחקר דורשת זהירות.

בנוסף, הצוות לקח את הנתונים למחקר זה מפרויקט מחקר הקשור לבריאות הנפש. המחברים מצביעים על האפשרות לדגימת הטיה, שכן סביר יותר שאנשים המעוניינים בבריאות הנפש הגיבו לסקר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים