שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » טיול עם ילדים? התכשירים שכדאי להחזיק בתיק
הרוקח ממליץ
פנינו אל הרוקח יאיר רחמים מבית מרקחת ברק שיספר לנו על התכשירים החשובים שיכולים להקל על חיינו בטיול עם קטנטנים
קרם שיזוף | צילום: Seasontime, שאטרסטוק

מזג האויר הנעים קורא לנו ואט־אט אנחנו מתחילים לצאת מהבית אל הטבע, ליהנות מהפריחה ומהאוויר הפתוח ולצאת לטיול – בייחוד אחרי שנה שבה היינו סגורים בבתים גם בתקופות האידיאליות ביותר לטיולים.

אם במשפחה ישנם ילדים קטנים, כל טיול הופך למאתגר יותר ודורש תכנון והיערכות, ובמיוחד כאשר מדובר בטיול ממושך. תזמון נכון, מסלול טיול מתאים לגיל ורשימת ציוד נכונה יהפכו את התכנון למוצלח ואת הטיול למהנה יותר.

פנינו אל הרוקח יאיר רחמים מבית מרקחת ברק שיספר לנו על התכשירים החשובים שיכולים להקל על חיינו בטיול עם קטנטנים.

הבסיסי: קרם הגנה, תכשיר דוחה יתושים

למעשה, ה'ערכה' הבסיסית לטיולים מתאימה לכל טיול עם הפעוט בחוץ – גם אם זהו טיול בפארק. הערכה תתאים בעיקר לטיולים קצרים, ופחות תספיק במקרה של לינה בשטח:

קרם הגנה המתאים לתינוקות או פעוטות, אשר יגן על עורו העדין של הפעוט מפני קרינה מסוכנת; מומלץ לבחור בתכשיר בעל מקדם הגנה של 50 או 50+ עבור תינוקות וילדים קטנים ולחזור על המריחה בכל מספר שעות בכל האזורים החשופים לשמש. במידה ומסלול הטיול כולל פעילות עם מים, מומלץ לבחור בתכשיר העמיד בפני מים.

תכשיר דוחה יתושים המותאם לתינוקות או ילדים. עבור תינוקות או ילדים קטנים אפשר לבחור בתכשיר על בסיס טבעי שעושה שימוש בשמן ציטרונלה שידוע בסגולותיו להגנה על העור; ניתן אף לטפטף מספר טיפות של שמן ציטרונלה ארומטי על הבגד או העגלה של התינוק וכמו כן על הסדין שעליו ישן בלילה על מנת להגן עליו בזמן השינה.

מוצרי סדרת בייבי באזז של טפטפים מכילים שמן ציטרונלה ורכיבים טבעיים נוספים ללא חומרי הדברה וללא פראבנים והיא הסדרה היא היחידה שמותרת לשימוש כבר מגיל שלושה חודשים.

המתקדם: תכשיר להורדת חום ושיכוך כאבים, תכשיר לטיפול באלרגיות

כאשר יוצאים לטיול ארוך ללא גישה נוחה לבית מרקחת, כדאי לחשוב גם על מקרה שבו הילד יסבול מכאבים או יעלה חום ולהצטייד גם בתרופה לשיכוך כאבים והורדת חום (כדוגמאת טיפטיפות נובימול או נובימול לילד הגדול, בהתאם לגילו של הילד).

מכיוון שהילד עשוי לפגוש בדרך צמחים, בע"ח ומאכלים חדשים לו, חשוב לקחת תכשיר שישמש כעזרה ראשונה במקרה של תגובה אלרגית קלה (כדוגמאת פניסטיל). בכל מקרה של תגובה אלרגית כמובן שמומלץ לפנות גם לייעוץ רפואי.

המומחה: פרוביוטיקה ותמיסה למניעת התייבשות

ה'ערכה' למומחים תכלול את המוצרים המתקדמים ביותר, למקרים פחות נפוצים אבל כאלה שטיפול נכון בהם יכול לעשות הבדל גדול במניעה של סיבוכים מיותרים.

ניתן להעניק לפעוט מוצרים פרוביוטיים, כבר כשבועיים לפני הטיול, כדי לחזק את הגוף ולהבטיח עבודה יעילה של מערכת העיכול גם בנוכחותם של מזונות פחות מוכרים לו.

חובה להקפיד על שתייה מרובה ועל חשיפה מתונה לשמש ולהמנע מחשיפה בשעות השיא. למקרה של "מכת שמש" או במידה ותהיה תגובה לא טובה למזון אשר תכלול שלשולים או הקאות, מומלץ לקחת איתכם תמיסת מינרלים מוכנה לשתייה המתאימה לפעוטות (כדוגמת מינרלי של כצט) על מנת לסייע לגוף לספוג בצורה יעילה ומהירה את הנוזלים ולמנוע התייבשות. במידה ומופיעים סימני התייבשות, יש לפנות לטיפול רפואי באופן מיידי.

מתי כדאי להוציא את הילדים לטיול ממושך ראשון?

זוהי שאלת 'מיליון הדולר', והיא תלויה בעיקר בכם: אין חוק או הנחיה מדויקת באשר לגיל המתאים להוציא פעוט לטיול ממושך. אם אתם מרגישים שאתם יכולים לספק לפעוט את כל התנאים בצורה הולמת, החל בתנאים נוחים (כולל שמירה על טמפרטורת הגוף הנכונה) ועד לאוכל מזין וטוב – אפשר בעיקרון לצאת גם לטיול ממושך, אפילו כזה שכולל לינה מחוץ לבית.

כמובן שמומלץ לצאת לטיול בתקופת המעבר, אז הטמפרטורות הן הנוחות ביותר. אם אתם חוששים, או בעיקר לא מנוסים בעניין, שקלו להתחיל ממקומות לינה מסודרים (אל תקפצו ישר לקמפינג בטבע…) ומומלץ שלא יהיו רחוקים מדי מהבית. כך, אם קרה דבר מה, או אם החלטתם שה'הרפתקה' עדיין גדולה עליכם כמשפחה, תוכלו לאסוף את הציוד ולשוב הביתה במהרה עד הפעם הבאה…

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים