שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » טיפול בקולכיצין יכול להיחשב כטיפול לחולים אמבולטוריים
מחקר
תוצאות המחקר COLCORONA: טיפול בקולכיצין יכול להיחשב כטיפול לחולים אמבולטוריים שאובחנו כחולי קוביד-19 בבדיקת PCR בסיכון של סיבוכים
תגיות:
רופאים | צילום: DisobeyArt, שאטרסטוק

מכון הלב במונטריאול מודיע על תוצאות המחקר COLCORONA המתפרסמות בכתב העת The Lancet Respiratory Medicine במאמר שכותרתו: ‏קולכיצין לחולי COLCORONA שאובחנו וכחולי קוביד- 19 שטופלו בקהילה: ניסוי שלב 3, ניסוי מבוקר עם הקצאה אקראית, כפול סמיות, מבוקר פלצבו, רב-מרכזי, מסיק כי לאור היעדר טיפולים זמינים דרך הפה למניעת סיבוכי קוביד- 19 בקרב חולים אמבולטוריים והתועלת שאובחנה בשימוש בקולכיצין על חולי קוביד- 19 שאובחנו בבדיקת PCR, תרופה נוגדת דלקת זו יכולה להיחשב כטיפול לחולים בסיכון לפתח סיבוכים.

"לאור העובדה שבמגפה הנוכחית, בעודנו ממתינים לחסינות קולקטיבית באמצעות חיסון ברחבי העולם, עדיין יש צורך בטיפולים למניעת סיבוכי קוביד-19, בקרב חולים הסובלים מהמחלה", אמר ד"ר ז'אן קלוד טרדיף, מנהל מחלקת המרכז למחקר MHI, פרופסור בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת מונטריאול וחוקר ראשי של COLCORONA. "המחקר שלנו הראה שניתן להשתמש בקולכיצין להפחתת הסיכון לסיבוכים עבור חלק מחולי קוביד-19"

קולכיצין היא תרופה אנטי דלקתית זולה וזמינה הניתנת דרך הפה, המשמשת כיום לטיפול בגאוט (שיגדון), קדחת ים תיכונית משפחתית, ודלקת קרום הלב. במחקר COLCORONA העריכו את הפוטנציאל של קולכיצין להפחתת הסיכון לסיבוכים הנלווים לקוביד-19 בקרב חולים אמבולטוריים מעל גיל 40 עם גורם סיכון אחד לפחות להתקדמות המחלה.

נקודת הקצה העיקרית של המחקר הייתה המרכיב של מוות או אשפוז בקרב חולים עם קוביד-19. מתוך 4,488 החולים שנרשמו, כולל אלה ללא אבחון ודאי ע"י בדיקת PCR, נקודת הקצה העיקרית הייתה ב-4.7% מהחולים בקבוצת הקולכיצין וב-5.8% מקבוצת הפלצבו, תוצאה שאינה מובהקת סטטיסטית. בקרב 4,159 החולים עם אבחון ודאי של קוביד-19 בבדיקת PCR, נקודת הקצה העיקרית הייתה ב-4.6% מהחולים בקבוצת הקולכיצין וב-6.0% מהחולים בקבוצת הפלצבו, תוצאה מובהקת סטטיסטית. תופעות לוואי חמורות דווחו ב-4.9% מהחולים בקבוצת הקולכיצין וב 6.3% מאלה בקבוצת הפלצבו. על אף התוצאות האלה, מומלץ לשחזר מחקרים כאלה בקרב חולים אמבולטוריים עם אבחון ודאי של קוביד-19 בבדיקת PCR .

"מחקר ה-COLCORONA מרחיב את הידע שלנו לגבי תפקידן של תרופות זולות לשימוש-חוזר דרך הפה כגון קולכיצין, כדי למנוע סיבוכים חמורים של קוביד-19 ויכול לעזור לעובדי הרפואה למטופליהם לקבל החלטות טיפול מושכלות," אמר איב רוזנברג, MD , MPH, ראש ענף טרשת עורקים ומחלות עורקים כליליות במכון הלאומי לב, ריאות ודם, חלק מהמכון הלאומי לבריאות של ארצות הברית.

COLCORONA (NCT04322682) הוא ניסוי קליני בהקצאה אקראית, כפול סמיות, מבוקר פלצבו שנערך בקנדה, ארצות הברית, אירופה, דרום אמריקה ודרום אפריקה. המחקר כלל 4,488 חולים אמבולטוריים מעל גיל 40 עם אבחנה של קוביד-19 בתהליך, עם לפחות גורם סיכון מזוהה אחד לסיבוכי קוביד-19 (למשל, סוכרת, לחץ דם גבוה, מחלת נשימה ידועה, השמנת יתר). החולים חולקו באופן אקראי לקבלת קולכיצין (0.5 מ"ג פעמיים ביום במשך שלושה ימים ופעם ביום לאחר מכן) או פלצבו למשך 30 יום.

המרכז לתאום חדשנות בבריאות במונטריאול (MHICC) במכון MHI תיאום COLCORONA, שמומן על ידי ממשלת קוויבק, המכון הלאומי ללב, ריאות ודם של המכונים הלאומיים לבריאות בארה"ב (NIH), הפילנתרופית סופי דמריי ממונטריאול, ו-Accelerator COVID-19 Therapeutics, יוזמה שהושקה על ידי קרן ביל ומלינדה גייטס, Wellcome ומאסטרקארד. CGI, Dacima ו- Pharmascience מונטריאול גם היו שותפים במחקר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים