שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » טיפול חדשני באי ספיקת לב בוצע בקפלן
רפואה 2022
פרופ' קובי ג'ורג', מנהל המערך הקרדיולוגי: "ההליך הזה, יכול להיות הפתרון עבור סובלים מאי ספיקת לב וזוהי בשורה אדירה למיליוני חולים בעולם, שתצא דווקא מישראל"
רופאים בבית חולים קפלן | צילום: גלעד שעבני שופן

מיליוני אנשים בעולם ( מעל 6 מליון בארה"ב בלבד), ושניים מכל מאה אנשים בישראל סובלים מאי ספיקת לב, שהוא מצב בו הלב אינו מספק דם במידה מספקת לצרכי הגוף. אנשים הסובלים מאי ספיקת לב כרונית חווים ירידה דרמטית באיכות החיים, עייפות, חולשה וחוסר יכולת לבצע פעולות, לפעמים אף הבסיסיות ביותר. מצב קליני זה מוביל לאשפוזים רבים ולשיעורי תמותה גבוהים.

צינתור לב חדשני וניסיוני ראשון מסוגו בארץ שבוצע החודש במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית, המיועד לחולי אי ספיקת לב שכל אפשרויות הטיפול שלהם מוצו, צפוי לשפר את איכות חייהם באופן ניכר.

פרופ' קובי ג'ורג', מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי קפלן הוא שביצע את ההליך החדשני יחד עם ד"ר גרא גנדלמן, מנהל יחידת הצנתורים, ד"ר גל סלע וצוות המערך. פרופ' ג'ורג' מסביר: "חלק ניכר מהחולים הסובלים מאי ספיקת לב כרונית מגיעים בשלב מסוים לנקודה בה כל אפשרויות הטיפול בהם מוצו, לפעמים לא מסוגלים לבצע פעולות בסיסיות כמו הליכה למרחקים קצרים. ההליך הזה, יכול להיות הפתרון עבורם וזוהי בשורה אדירה למיליוני חולים בעולם, שתצא דווקא מישראל".

ד"ר אלחנן ברוקהיימר, סטיבן בלומו ואהרון פלדמן הקימו בשנת 2015 את חברת ריסטור מדיקל היושבת באור יהודה ואשר פתחה את השתל והמערכת הנדרשת לשם ההשתלה הזעיר פולשנית. הטיפול בוצע לראשונה בעולם בבלגיה בשני חולים, ומיד לאחר מכן במרכז הרפואי קפלן ברחובות שם בוצע בפעם השלישית בעולם והראשונה בישראל. גלעד מרום, מנכ"ל ריסטור מדיקל: "אנחנו יחד עם הצוותים הרפואיים מאוד מעודדים מהתוצאות החיוביות הראשונות ונחושים להביא מהפכה לחולי אי ספיקת לב בארץ ובעולם. כדי להביא מוצר כזה לאישור קליני יש לעבור סדרה שלמה של ניסויים ולשם כך אנחנו בוחרים בקפידה את המרכזים המשתתפים. אנחנו שמחים וגאים שפרופ' ג'ורג' וצוותו הם חלק מהעשייה שלנו".

"למעשה, המטופל בו ביצענו את ההליך הגיע גם הוא למיצוי מבחינת אפשרויות הטיפול שלנו", מסביר פרופ' ג'ורג'. "התהליך הטיפולי מבוסס על צנתור פשוט יחסי שבאמצעותו השתלנו במטופל את הקונטרה-בנד, אותו שתל מהפכני אשר בעצם מווסת מחדש את הלחצים בחדר הימני ובכך תומל בחדר שמאל הכושל, ובכך התאפשר ללב לחזור לפעול בצורה טבעית יותר. כבר למחרת המטופל השתחרר הביתה, ואנחנו ממשיכים במעקב אחריו".

הוא הוסיף ואמר:"זוהי דוגמא נוספת לחתירה של המערך הקרדיולוגי בקפלן להוביל רפואה חדשנית ופורצת דרך ולהנגיש את הטכנולוגיות החדשות ביותר ופורצות הדרך לטובת המטופלים. תפיסה זו היא שמובילה אותנו גם בהערכות לפתיחתו של מרכז הלב החדש בקפלן בשנה הבאה, שנבנה בסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר, ובתפיסה חדשנית של one stop shop של אבחון וטיפול על ידי קרדיולוגים בכל שרשרת הטיפול בבעיות הלב".

סטיבן בלומו, מייסד שותף וסמנכ"ל קליניקה מוסיף: "נכון לעכשיו, שלושת המטופלים בהם בוצע ההליך החדשני הראו תוצאות טובות וניתן לראות שיפור במספר מדדים קלינים. אנחנו ביחד עם הצוותים הרפואיים נמשיך לעקוב אחריהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים