שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ערבי שפך קפה רותח על חרדי בשער שכם
טרור הרשת
מעצרם של תוקפי הרב מאלי הוארך • זמן קצר לפני התקיפה, הרב התלונן במשטרה על היעדר תחושת ביטחון • טיקטוק פתחה בחקירה מקיפה
תקיפת הרב מאלי | צילום: באדיבות המצלם

אלימות הערבים נגד בעלי חזות חרדית או דתית ממשיכה לצבור תאוצה. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראה אדם חובש כיפה הצועד בשער שכם כאשר ערבי עוקף בהליכה את האיש, שופך בפניו קפה רותח ונמלט.

כוחות משטרה עצרו היום (שני) תושב העיר העתיקה בירושלים ששיתף בעמוד הטיקטוק שלו, כיצד הוא שופך קפה רותח על יהודי בשער שכם לאחר שעקב אחריו. החשוד נתפס בבית סבתו בעיסאוויה שבמזרח העיר. שני חשודים נוספים נעצרו על כך שככל הנראה לקחו חלק באירוע ותיעדו אותו. שלושת החשודים, שניים מהם קטינים, נחקרו על ידי המשטרה.

בתוך כך, שופט בית משפט השלום בתל אביב, האריך את מעצרם של החשודים שתקפו אמש את ראש ישיבת ההסדר ביפו, הרב אליהו מאלי. במהלך הדיון טען נציג המשטרה כי "החשודים תקפו ממניע גזעני ועל רקע נכס שאותו באו לראות הרב ומנהל הישיבה". החשודים הכחישו בחקירתם כי התקיפה הייתה על רקע גזעני. השופט קבע בהחלטתו כי אם לא יתבסס החשד לתקיפה על רקע גזעני, יש לשחרר את החשודים למעצר בית. חקירת המקרה נמשכת.

בחדשות 12 נחשף כי זמן קצר לפני שהרב מאלי הותקף, שוחח הרב עם מפקד תחנת משטרת יפו והתלונן בפניו על היעדר תחושת ביטחון התושבים היהודים באזור. במשטרה סירבו להתייחס בנושא

עקב מספר המקרים ההולך וגדל ולאחר שנהפך לטרנד, שרת התפוצות עומר ינקלביץ' פנתה במכתב למנכ"ל טיקטוק בישראל: "בתקופה האחרונה רבו הפרסומים ברשת טיקטוק שמתעדים באופן ברור ובוטה אלימות מזעזעת של מוסלמים נגד יהודים בעלי חזות חרדית. אמצעי השימוש באלימות מגוונים, סטירה ברכבת, הילוך אימים במזרח ירושלים באמצעות דחיפות ולאחרונה גם שימוש באבנים". "נדמה כי טיקטוק הפכה לכר פורה להסתה ואלימות קשה נגד ישראל. לצד מאמצי האכיפה הפליליים, יש להבהיר כי הפצת הסרטונים מעוררת השראה בקרב מחבלים שרוצים 'לזכות בתהילה' ולפגוע ביהודים נוספים", כתבה השרה והוסיפה להגביר את האכיפה על הפצת התכנים האלימים.

בחברה הודיעו כי פתחו בחקירה מקיפה לבדיקת הנושא, זאת לאחר פניית השרה עומר ינקלביץ'. בחברה טענו כי הסרטונים המדוברים הוסרו והחשבונות שפרסמו אותם נחסמו לצמיתות.

מנכ"ל טיקטוק אסף שגיא השיב לשרה והצטרף לגינויי האלימות: "הביטחון והבטיחות של חברי קהילת טיקטוק הם בראש סדר העדיפויות שלנו, וכללי הקהילה שלנו מבהירים כי איננו מאפשרים שום תוכן פוגעני או שיח שנאה בפלטפורמה". "אנו פועלים ללא הרף להסרת תכנים פוגעניים ואף כדי למנוע מהם לעלות לפלטפורמה, ונוקטים פעולה של הסרת הסרטונים וחסימת בעלי החשבונות המדוברים לצמיתות בעזרת צוות ייעודי לנושא שמנטר תוכן כגון זה בכל השפות וכולל בשפה העברית", כתב המנכ"ל

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים