שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » טכנולוגיה חדשה מתריעה על אי עטיית מסכה
בקרוב גם ביידיש
טכנולוגיה חדשה ומתקדמת המוצבת בכניסה למקומות ציבוריים והומי אדם, יודעת לזהות ולהתריע מפני אי עטיית מסיכה על הפנים כנדרש – בקרוב גם בכניסה לבתי הכנסת?
תגיות:
מכשיר לזיהוי אי עטיית מסיכה | צילום: שימי שקרקה

תדמיינו לעצמכם את התרחיש הבא: אתם נכנסים לבית הכנסת הגדול בשכונה נגיד בשעה 07:00 בבוקר ומבקשים להספיק את המנין שזה עתה עומד להתחיל ותוך כדי שהמסיכה שמוטה על אוזנכם, נשמע לפתע קול מאיים במבואות בית הכנסת, "עצור! נא לעטות מיידית מסיכה".

מסתבר כי התרחיש שזה עתה הצגנו כבר קיים למעשה בפועל ומוכיח את עצמו בשורה של מקומות ציבוריים כגון מגדלי משרדים וכדו' בהם מבקרים מאות ואולי אלפי אנשים ביום, כאשר המוצר החדשני שזה עתה הצגנו את יכולותיו, הנו מכשיר טכנולוגי מתקדם שבעזרת שילוב של מספר טכנולוגיות, מזהה באופן אוטומטי כל אדם שחולף על פני המכשיר 'ואינו עוטה על פניו מסיכה כנדרש ו'מעיר' לו על כך.

מסתבר, שאם חשבתם לעצמכם שתעטו את המסיכה רק על הפה ותשאירו את האף חשוף וגלוי שהמכשיר יוותר לכם, טעיתם ובענק. מדובר במכשיר מתקדם כל כך שבעזרת שילוב של כמה טכנולוגיות יידע לזהות מרחוק גם את האף החשוף שלכם וגם כאן תשמעו את התקליט הבא: "עצור! נא לעטות מיידית מסיכה".

"מדובר למעשה בפיתוח ייחודי ובלעדי שלנו… שנועד לתת מענה לתרחישים בהם אנשים מגיעים למקום ציבורי, ופשוט שכחו ביציאה מהרכב לעטות בחזרה את המסכה על הפנים. אומר ל'בחזית' יובל לבנת מנכ"ל "מסקאלרט" והבעלים של "לבנת מחשבים" מזה כ 30 שנה.

"צריך להבין שהשומר העומד בכניסה או בלובי של כל מבנה ציבורי, לא הוצב בעמדה אותה הוא מאייש, כדי לוודא שהעוברים ושבים יעטו על פניהם מסיכה כנדרש. הוא הוצב בשער הכניסה עוד הרבה לפני הקורונה בשל סיבות אחרות ומגוונות והייעוד החדש שלהם לעקוב אחר כאלו שאינן חובשים מסיכה, מהווה בעבורם הכבדה ונטל שבמקרים רבים עלול להיות על חשבון העבודה השגרתית שלהם", מוסיף לבנת שמגלה, כי "זה היה במכלול השיקולים של אחד הלקוחות שלנו שרכש מספר מכשירים אותם העמיד בכניסה למגדלי המשרדים שלו"

לשאלת 'בחזית' מסביר לבנת את הלוגיקה שמאחורי הטכנולוגיה הייחודית והבלעדית ל"מסקאלרט" שלפי הערכות מומחים צפויה לכבוש את השוק: "הטכנולוגיה שלפנינו, קיימת בנושא של איתור מסכות מבחינה גרפית ועומדת בדרך כלל לבקרה מול אנשים שמביטים במסך בנושא של איתור מסכות. הפיתוח לא נעשה למטרות אוטומטיות כתגובה חיצונית כאשר התגובה החיצונית יכולה להיות מסך או השמעת קול וכדומה. כעיקרון מדובר בשילוב של מספר טכנולוגיות מוכרות ששולבו ביחד".

אתה צופה שהמכשיר יכבוש את השוק ויהפוך לחובה בכניסה למקומות ציבוריים?

"אנחנו עדיין בתחילת התהליך, הטכנולוגיה שלנו כבר מופיעה ומוכיחה את עצמה במספר מקומות כאשר במקביל אנחנו במגעים מול משרדי ממשלה וממשל (כגון משטרת ישראל ועוד) שמתעניינים בטכנולוגיה הייחודית שלנו ובוחנים שילוב של אמצעים נוספים בהתאמה".

מה המשוב שאתה מקבל מהציבור ביחס לייעוד של המכשיר, האם אתה מתרשם שהיחס אל הקורונה בציבור הוא כאל משהו שתכף יחלוף או היחס כלפיו הוא אל משהו שכאן כדי להישאר?

"יש אנשים שמתייחסים אמנם אל המוצר שאנו מבקשים להציע בביטול או כאל קוריוז אך כולם נפעמים ממנו משעה שהוא עומד לנגד עיניהם והם עומדים עליו מקרוב, משעה שההתרשמות היא באמצעות מראה עיניים היחס אליו משתנה מהקצה אל הקצה וההתעניינות לא רק מתחילה אלא מתגברת.

האם הפיתוח מכיל פונקציות נוספות חוץ מלהעיר או לצעוק על אנשים בגלל אי חבישת מסיכה?

"אכן, המכשיר קיים בשני דגמים. יש את הדגם היקר ויש את הזול יותר. קיימת אפשרות לשנות את הקול במכשיר לכזה שיהיה ידידותי ונעים ויותר מסביר פנים ולהפך, ניתן גם לדאוג שהמכשיר יתריע מפני אי חבישת מסיכה בטון תקיף וסמכותי יותר".

"אפתיע אותך, ניתן להשמיע התראות באמצעות המכשיר גם ביידיש. ובכלל, ניתן לשלב התראות בהתאמה לכל סוגי האוכלוסייה, אם כי חשוב לי להדגיש כי המכשיר מיועד לקהל חובשי מסכות בלבד. אם יש מישהו שחובש מסיכה ושכח, קורה שאנשים שוכחים, המכשיר מיועד בדיוק לדברים הללו".

"אגב, כתוצאה מהמשוב שקיבלנו מהציבור עד עכשיו החלטנו להתמקד כרגע יותר בפיתוח המכשיר הזול יותר שהוא יותר צר בהיקפו, אמנם מעט איטי מהדגם החזק יותר, אך התוצאה היא אותה תוצאה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים