שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » טנקים של צה"ל תקפו עמדות של חמאס
בתגובה לטרור
התקפיה בוצעה ב"תגובה להפרחת בלוני התבערה והנפץ במהלך הימים האחרונים וירי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל מוקדם יותר הערב"
תגיות:
תקיפה בעזה | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

הלילה (בין ראשון לשני) טנקים של צה"ל תקפו מספר עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה – כך נמסר מדובר צה"ל. על פי ההודעה, התקפיה בוצעה ב"תגובה להפרחת בלוני התבערה והנפץ במהלך הימים האחרונים וירי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל מוקדם יותר הערב".

שתי רקטות נורו הלילה סביב השעה חצות לכיוון ישראל, אך הן כשלו ובשטח הרצועה. מדובר צה"ל נמסר שהופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד. אמש (ראשון) נורו שתי רקטות נוספות מרצועת עזה לאשקלון, אחת מהן יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל והשנייה נפלה בשטח פתוח. צעירה בת 26 פונתה לבית החולים ברזילי לאחר שהחליקה עת שמיהרה למרחב מוגן בזמן האזעקה ונחבלה בפניה, מצבה טוב.

אמש, לאחר ירי הרקטות לעבר העיר אשקלון, הפרות סדר התפתחו על גדר המערכת ברצועת עזה. כ-500 פלסטינים השליכו מטענים והבעירו צמיגים בחמישה מוקדים לאורך הגדר. כוחות צה"ל במקום השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. עוד דווח כי זוהו שני שיגורים נוספים מעזה, אך הם נפלו בשטח הרצועה.

במקביל, סגן מנהיג ארגון הטרור חמאס, סאלח אל-עארורי, המשיך להליט את הרוחות ואמר אמש: "ישראל משחקת באש. הקרב הבא הוא על ירושלים ועל המקומות הקדושים, וכל העם הפלסטיני ישתתף בו. המתקפה על ירושלים היא התחלה של מערכה שבה ישראל תפסיד".

אל-עארורי העביר מסר לצעירים הפלסטינים שמתפרעים ברחבי הארץ שלפיו עליהם לעשות כל שביכולתם "לפגוע באויב" בכל מקום: "חמאס פועל מבחינה מדינית, תקשורתית וצבאית בשטח, והוא ישלם כל מחיר לטובת ירושלים".

יום של אש, עשן ונזקים כבדים לשדות עבר אתמול על יישובי עוטף עזה לאחר שכ-40 שריפות שנגרמו מבלוני תבערה כובו. הרבש"צים, החקלאים, לוחמי אש ולוחמי צה"ל פעלו במהלך היום, כדי להשתלט על הלהבות לפני שיגיעו ליישובים, אך כ-5,500 דונמים בשמורת בארי נשרפו למרות המאמצים.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן הודיע מוקדם יותר כי בתום שורת הערכות מצב ביטחוניות הוחלט על סגירת מרחב הדיג ברצועת עזה. ההחלטה תיכנס לתוקף באופן מיידי ותימשך עד להודעה חדשה. מתאם הפעולות בשטחים אמר כי הסיבה לסגירת מרחב הדיג היא "הירי הרקטי והמשך הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, המהווים הפרה של הריבונות הישראלית". עוד אמר כי "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי מדינת ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת נגד אזרחי המדינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים