שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » טסט כל שנתיים לכלי רכב בני 3 עד 10 שנים
בקרוב
במשרד התחבורה מקדמים החלטה לפיה רכב בן 3 עד 10 שנים יחוייב בבדיקת 'טסט' פעם בשנתיים • התקנה החדשה מתייצבת אל מול המקובל במדינות רבות באירופה
טסט לרכב | צילום: Minerva Studio, שאטרסטוק

משרד התחבורה צפוי להודיע כי מבחן הכשירות השנתי (טסט) אותו נדרשים בעלי רכב פרטי לבצע אחת לשנה או פחות (בהתאמה לגיל הרכב), יתקיים אחת לשנתיים. התקנה החדשה תהיה תקפה לכלי רכב בני שלוש עד 10 שנים.

על פי התקנות כיום, רכב פרטי חדש פטור ממבחן רישוי שנתי בשנתיים הראשונות לרכישתו ובשלישית הוא מחויב לכך כשהוא נדרש לשלם בשנים אלו רק את האגרה מבלי להיבדק, בהנחה שרכב עד 3 שנים שומר על בטיחותו, לאחר מכן הוא נדרש לבצע טסט במכון רישוי מדי שנה. ברכבי ליסינג חדשים הפטור מטסט הוא רק לשנה הראשונה, ומהשנה השנייה נדרש מבחן במכון רישוי.

במשרד התחבורה מסבירים כי עם אישור התקנה, כלי רכב פרטיים עד 3.5 טון שנרשמו בשנת 2018 ואילך, יידרשו לבצע מבחן רישוי ראשון לאחר שלוש שנים, ולאחר מכן בכל שנתיים. החל מ-10 שנים, יידרש מבחן פעם בשנה.

במשרד התחבורה מדגישים כי התקנה החדשה מתייצבת אל מול המקובל במדינות רבות באירופה. כשהם מדגישים מהלך זה מתאפשר הודות להתפתחות הטכנולוגית ולקדמה של הרכב ומערכותיו, לשימוש הרווח במערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות המשפרות את רמת בטיחות הרכב באופן משמעותי, ושילוב מחוונים חכמים המתריעים בפני הנהג על תקלות ומעדכנים אותו כי עליו להגיע למוסך.

"כל אלה הופכים את חובת מבחן הרישוי השנתי מיושנת ומיותרת כאשר מדובר ברכב חדש. על פי בדיקות שביצע משרד התחבורה, היקף הליקויים הצפויים ברכב פרטי מהשנתונים האחרונים נמוך ביותר במהלך 10 השנים הראשונות", נמסר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים