שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » טסלר: "בג"ץ תמיד נגד הציבור החרדי" • צפו
פסיקת החמץ
ח"כ יעקב טסלר בנאום בכנסת: "פסיקת בג"ץ אתמול משמעה הדרת מרבית הציבור היהודי מבתי החולים במהלך חג הפסח. הציבור ימנע מלהתאשפז בבית החולים במשך חג הפסח"
תגיות:
ח"כ יעקב טסלר נואם במליאה | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
ח"כ יעקב טסלר בנאום במליאת הכנסת |
צילום: ערוץ כנסת

ח"כ יעקב טסלר התייחס היום (שני) במליאת הכנסת להחלטה המקוממת בבג"ץ לדחות את בקשת הרבנות הראשית לקיים דיון נוסף בהחלטה לחייב בתי חולים לאפשר הכנסת חמץ בפסח: "פסיקת בג"ץ אתמול, לדחות את בקשת הרבנות הראשית לקיים דיון נוסף בהחלטה לאפשר הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח, משמעה הדרת מרבית הציבור היהודי מבתי החולים במהלך חג הפסח", פתח טסלר.

"על פי סקר שפורסם לפני שנתיים במסגרת מדד השלום החודשי של אוניברסיטת תל אביב והמכון הישראלי לדמוקרטיה, מרבית אזרחי ישראל מקפידים שלא לאכול חמץ במהלך חג הפסח. וההחלטה לקבל את העתירה של מיעוט קטן שאינו מייצג את כלל האוכלוסייה, ולהתעלם מהרוב המוחץ השומר על איסור חמץ בפסח, הינה בנוסף לפגיעה ברגשות הציבור, גם פגיעה בבריאות הציבור".

"על פי מה שטענה הרבנות בבקשה לדיון נוסף, מתן אפשרות להכניס חמץ לבתי החולים, כולל שימוש בכלים של בתי החולים, תמנע מהם להעניק כשרות לפסח. רוב הציבור היהודי, ימנע מלהתאשפז בבית החולים במשך חג הפסח. מי יישא באחריות על כך?!"

"כבר התרגלנו כי הבג"ץ מתערב פעם אחר פעם בתחומים שאינם בתחומי סמכותו. הוא הפך להיות המחוקק, השופט והמוציא לפועל. לקח לעצמו את הסמכויות של כל הרשויות. מתערב בחקיקה של הכנסת, בעבודת הממשלה, בכל נושא ועניין, כטוב בעיניו".

"כאזרחים חרדיים הנמנים על המיעוט, אנו אמורים לזכות להגנה בבג"ץ, אך אין תחום אחד בו הבג"ץ פסק פעם לטובת הציבור החרדי או בעניין דתי. תמיד הוא נגד. כך בעתירות כנגד חילולי השבת, או בנושאי כשרות, נישואין וגירושין כדת משה וישראל, התערבות בתחומי הגיור, ועוד אין ספור נושאים. הצד השווה הוא שתמיד הפסיקה היא נגד הציבור החרדי ובניגוד להלכה היהודית".

"הכנסת מייצגת את הציבור. מדינת ישראל היא מדינה יהודית. הבג"ץ אינו מייצג את אף אחד זולת את עצמו.
ולכן, חובה להגביל את כוחו ואת הסמכויות שלקח לעצמו שלא כדין. אני מקווה כי לאחר הבחירות יהיה לנו מספיק כוח כדי ליישם זאת", דברי ח"כ טסלר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים