שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "טעות חמורה – ממשלה שלכתחילה בנויה להיכשל"
פרוש נגד רע"מ
סגן השר יואב בן צור: "השר דרעי מנהל את המגעים להרכבת הממשלה יחד עם נתניהו. ההחלטה האם להישען על רע״מ תתקבל על פי הכרעת מועצת חכמי התורה"
תגיות:
מאיר פרוש | צילום: משרד החינוך

סגן השר מאיר פרוש מאגודת ישראל מתנגד בראיון ב'קול ברמה' להקמת ממשלה בסיוע רע"מ ואומר כי "מי שחושב שיכול להקים ממשלה כשהוא נשען על רע״מ, טועה טעות חמורה. יש לנו הסכמי שלום עם ירדן ומצרים, אבל אף פעם לא נקבל מהם תמיכה למלחמה בטרור. זאת ממשלה שלכתחילה בנויה להיכשל".

על מירון אמר סגן השר כי "ראיתי את ההודעה שלא יהיו הגבלות במירון, אבל בממשלה כמו שלנו אני מסופק אם ניתן לומר שזה חתום וגמור. אני זוכר הודעות שלא יסגרו את בתי הכנסת בראש השנה וכולנו זוכרים איך זה נגמר, אני לא רגוע". פרוש הזהיר לגבי מירון כי "אם לא ישחררו את ההגבלות אני חושש שהציבור יקח את העניינים בידיים. המשטרה לא בעד ההגבלות אלא משרד הבריאות".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס אמר כי "סיעת יהדות התורה תשב מחר ונחלק את העבודה כך שנדאג שיוכלו לעלות השנה למירון". ב'קול חי' הוסיף: "במצב החיסונים והתחלואה של היום, הישוב מירון צריך להיות פתוח לכל עם ישראל. אין היתכנות להגבלות וזה גם לא יעבור בממשלה ובכנסת".

לדברי פינדרוס, "אנחנו רוצים את סער ואלקין בממשלה, אלו שהעמדות שלהם בעניין בית המשפט דומות לשלנו. אנחנו קוראים להם להתגבר על המשקעים, מעל ומתחת לפני השטח. אין סיכוי שנשב עם בנט ולפיד, במקרה כזה נשרת את הציבור מהאופוזיציה. נשב רק בממשלת ימין חרדים, אנחנו לא מחרימים את ליברמן ולפיד, אבל אנחנו לא יכולים לשבת בכזו ממשלה, אפילו לא בדיעבד", דברי פינדרוס.

סגן השר יואב בן צור אמר ב'קול ברמה' כי "השר דרעי מנהל את המגעים להרכבת הממשלה יחד עם נתניהו, אנחנו לא מתערבים. ההחלטה האם להישען על רע״מ תתקבל על פי הכרעת מועצת חכמי התורה".

לדבריו, "השר דרעי סיכם עם השר לבטחון פנים שלא תהיה הגבלת מתפללים במירון בל״ג בעומר. צריך להבין שאין מציאות של 100 אלף איש בעת ובעונה אחת, במקסימום יש בשעת ההדלקות כ-30 איש".

מנהל אתרא קדישא מירון עו״ד אלי פריינד אמר כי "אנחנו מעריכים שימצא הפתרון שההמונים יוכלו לעלות בל"ג בעומר. עמדת ועדת החמישה היא שהאתר צריך להיות פתוח. לעת עתה לא שמענו על הגבלות. מקוים שהשכל הישר יגבר ואם יהיו הגבלות הן יהיו נקודתיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים