שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מסע הלוויתה של אורה הרצוג ז"ל
אמו של הנשיא
טקס הלוויתה של אורה הרצוג ז"ל, אמו של הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו של הנשיא השישי חיים הרצוג ז"ל, נערך היום בחלקת גדולי האומה בהר הרצל
הנשיא יצחק הרצוג | צילום: חיים צח/ לע”מ

טקס הלוויתה של אורה הרצוג ז"ל, אמו של הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו של הנשיא השישי חיים הרצוג ז"ל, נערך היום בחלקת גדולי האומה בהר הרצל.

את הטקס פקדו מאות בכירים ואזרחים שבאו לחלוק לה כבוד אחרון. ביניהם ראש הממשלה ורעייתו, יו"ר האופוזיציה ורעייתו, הרמטכ״ל, המפכ״ל, ראש המוסד, ראש השב"כ, שרים, חברי כנסת רבים בהווה ובעבר, שגרירים, אנשי רוח, אומנות ודת.

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברי הספד על אמו, וכן גם אחיו שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג, הרב הראשי לשעבר הרב ישראל מאיר לאו, נכדה נועם הרצוג. את הטקס הנחה החזן הצבאי הראשי שי אברהמסון שאמר גם דברים לזכרה.

בנה נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לה: “בפתח דבריי אבקש להודות לכל מי שהגיע, לכל מי ששלח תנחומים ולכל אלו המלווים אותנו מרחוק ומקרוב".

"מכובדיי וחבריי, אני ניצב פה קודם כל כבן המתאבל על מותה של אמו. הסיטואציה הזו, בה הכאב הפרטי מתערבב בהיבט הציבורי, אינה פשוטה, אף שהיא בעצם מנת חלקינו מזה כמה דורות. אני בטוח שאני מייצג פה את אחיי ואחותי- יואל, מיכאל ורונית, ובני המשפחה כולם, כשאני אומר שאמא שלנו, אורה, ידעה לעמוד במורכבות הזו כל חייה ולהתמודד איתה בשום שכל- וממנה אנו שואבים את כוחנו ומקור השראתנו".

"אמא אהובה ויקרה, כעת אנו מלווים אותך למנוחת עולמים, כאן בחלקת גדולי האומה בהר הרצל בירושלים, צמודה לאהוב חייך, אבינו חיים הרצוג זכרו לברכה- ויויאן שלך. ולא משנה באיזה גיל נפרדים, תמיד זה קשה וכואב".

"את היית לכולנו אמא אוהבת מאד, מקור כוח ומקור עוצמה, מנוע עם אנרגיות אדירות – לא תמיד פשוטות וקלות, אך תמיד מלאות אהבה, עוצמה, השראה ועקרונות. לי הענקת את הכינוי בוז'י, כביטוי של אהבת אם אמיתית. ובשנים מאוחרות יותר, רווית נחת מנכדייך והענקת גם להם אהבת סבתא שאינה תלויה בדבר".

"היית, בדרכך, חלוצה, כפי שהיו הורייך והורי הורייך שהגיעו ארצה בעלייה השניה, ייבשו ביצות והקימו את מוצא וחדרה והעמידו מפעלים בנווה צדק- עד שגורשו מצריימה במצוות העות'מניים במלחמת העולם הראשונה, שם התחלתם מחדש כמו יעקב אבינו. המדינה היתה עבורך מעל הכל, ומכאן ההתאמה המופלאה שלך ושל אבא בכל תפקידיכם- כי השליחות שלכם, המשותפת, למען העם והמדינה, היתה מעל הכל".

"אמא יקרה, השנים האחרונות היו לא פשוטות. אנחנו, צאצאייך ובני משפחתך, מודים מעומק הלב לכל מי שטיפל וסייע לנו לשמור עלייך: ללאה, לשירלי, לחיה, ליקי, לרופאים ולצוות הרפואי. בשם כל משפחתנו לדורותיה – יואל, מיכאל, רונית ואנוכי, ילדינו ובני ובנות הזוג, אנו מודים לך, אמא, על כל מה שהענקת לאבא- ולנו".

"היום, כעבור כחצי יובל, את מתאחדת עם אבא, אביר חייך. אני מקווה ומאמין שיחדיו, אתם שם למעלה רווים נחת מכך שאנו כאן ממשיכים את השליחות הגדולה שלכם, למען עם ישראל ומדינת ישראל. תהא נשמתך הגדולה והברוכה צרורה בצרור החיים. אמן.”

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים