שיתוף
תגובות
חדשות » טקס הענקת תעודות הוקרה לחושפי שחיתות
מוקירים את החושפים
נשיא המדינה הרצוג בטקס: ללא אומץ הלב והמחויבות של חושפי השחיתויות, יתכן כי לעולם לא היינו מגלים אותן" המבקר אנגלמן: "אנחנו בית ומגן לחושפי השחיתויות"
נשיא המדינה, המבקר, ומקבלי התעודות | צילום: חיים צח לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח הערב את טקס הענקת תעודות הוקרה על תרומה לטוהר המידות במוסדות ציבור. תעודות ההוקרה מחולקות לפי חוק לעידוד טוהר המידות בשירות הציבור התשנ"ב – 1992. הזוכים בתואר לשנים 2018-2021 הם משה חזות, משה עמר, גרשון עמל וניסים דיין. עוד השתתפו בטקס שר המשפטים גדעון סער, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, פרקליט המדינה עמית איסמן ונציגי משרד המשפטים.

נשיא המדינה אמר בפתח האירוע: “בשנים האחרונות ניכרת מגמה מטרידה בכל הנוגע לאמון הציבור. הציבור הישראלי מאמין פחות לרשויות החוק, מאמין פחות לממשלה, לכנסת ולאמצעי התקשורת השונים. אפשר לתלות את ירידת האמון הזו במגוון רחב של גורמים. שנתיים רצופות של אי יציבות פוליטית ואי הודאות שהותירו כאן מגפת הקורונה והשלכותיה. אולי גם בהקצנת השיח הציבורי והחברתי המעצימה ביקורתיות וחוסר סובלנות כללי. אבל אמון קשור גם, ואולי בעיקר, לטוהר המידות.

״אתם – משה, גרשון, ניסים ומשה – אתם המשקפים את פניו היפות של השירות הציבורי, הממחישים טוב מכל מהו אומץ-לב אזרחי, מהן מסירות ומחויבות לערכים בסיסיים של יושר וניקיון כפיים. כל אחד מכם הוא נכס של ממש למדינה ולחברה, ויש לכם את כל הסיבות לחוש גאווה במעשיכם. אתם, שאזרתם את האומץ הנדרש, ובחרתם שלא להעלים עין ממעשה שחיתות או מחריגה ראויים למלוא ההערכה וההוקרה של כולנו. חשוב כי כולנו נזכור: ללא אומץ הלב והמחויבות של חושפי השחיתויות, יתכן כי לעולם לא היינו מגלים אותן. יש חריגות אשר עצם חשיפתן, עשוי להיות כרוך אפילו בהצלת חיים".

מבקר המדינה אנגלמן שהשתתף בטקס בירך את אנשי השגרירויות של ישראל שפועלים להציל ישראלים מהמלחמה באוקראינה והוסיף: "למול אלו – יש את אלה שסרחו. ואל לנו להכיל אותם בקרבנו. ביקורת המדינה ונציבות תלונות הציבור פועלת לוודא טוהר מידות ומנהל תקין בכלל הגופים המבוקרים ובמסגרת זו אנו מהווים בית ומגן לחושפי השחיתויות".

המבקר אמר לחושפי השחיתויות: "מכם ייראו וכן יעשו. אתם בחרתם בבחירה המוסרית והנכונה – לחשוף את השחיתות. להסיר את הנגע שעומד כעננה מעל שירות ציבורי איכותי במדינת ישראל.

"תפקידנו להגן עליכם, לא לאפשר שלטוב ייעשה רע. לצד ההגנה הנדרשת למול המעסיק קיימת גם התמודדות רגשית ונפשית של העובד ובני משפחתו. לכן גייסנו בנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה  עובדות סוציאליות קליניות שתפקידן ללוות את חושפי השחיתויות ולתת את המענה הנדרש לכם ולבני משפחותכם. אנחנו נפעל לא רק כדי למנוע פיטורים, אלא גם כדי ללוות אתכם ולהגן שלא תפגע יכולת התפקוד של חושפי השחיתויות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים