שיתוף
תגובות
כלכלה » אנרגיה ותשתיות » טקס פריסת סיבים אופטיים בנוף הגליל
בשורה
הרצוג: "הייתי מראשוני עורכי הדין שפרסו את הכבלים בארץ ואת הרדיו האזורי ואפילו הוצאתי את רישיון האינטרנט הראשון בהיסטוריה של המדינה במאי 1994"
הנשיא הרצוג והשר הנדל | צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג השתתף היום, בטקס פריסת סיבים אופטיים בנוף הגליל לצד שר התקשורת יועז הנדל. עוד השתתפו בטקס ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט ומנכ"ל חברת IBC אנלימיטד שפרסה את הסיבים, אמיר לוי.

הנשיא פתח את הטקס ואמר: "הלב הולך ומתרחב כשנמצאים פה ורואים את ההתפתחות של נוף הגליל. בנסיעה לכאן שוב פגשתי את עוצמתה ויופייה של הארץ הטובה שלנו את ההרים ואת המרחבים שמשכו לכאן את אלה שיש להם זכות ראשונים. את הקסם הגלילי המיוחד. ואני שמח להיות כאן ביום הזה שבו נוף הגליל הופכת להיות קרובה יותר מתמיד לכל מקום על פני כדור הארץ ובוודאי בכל מקום על פני מדינת ישראל באמצעות החיבור לסיבים האופטיים.״

עוד הוסיף הנשיא ואמר: "הייתי מראשוני עורכי הדין שפרסו את הכבלים בארץ ואת הרדיו האזורי ואפילו הוצאתי את רישיון האינטרנט הראשון בהיסטוריה של המדינה במאי 1994. אני מתרגש מאוד להיות כאן, כבר ראינו בתקופה האחרונה עד כמה אמצעי התקשורת כמו הזום וכמו היכולת לשדר דרך האייפון קריטיים לכולנו. ובשביל זה צריך תשתית הכי טובה שיש וסיבים אופטיים זה התשתית הכי טובה שיש. אנחנו עוברים היום לשלב של חיבור איכותי ואמין שיאפשר לנו להגביה לפסגות חדשות ולניצול מירבי של הטכנולוגיה והחדשנות".

"אני מאמין כי התשתית החדשה תוכל לסייע לכולנו למשוך לנוף הגליל עוד ועוד תעשיות המבוססות על חדשנות טכנולוגית וכך נפתח את הכלכלה ואת התעסוקה למען תושבי האיזור כולו."

שר התקשורת, יועז הנדל הוסיף ואמר: "נוף הגליל היא עיר המחוז של האזור. שוכנים בה משרדי הממשלה, בתי המשפט, הפרקליטות ולכן זה טבעי שגם חברות ההזנק יכנסו לכאן בכל הכוח. לשם כך צריך תשתית. תפקידי כשר תקשורת לוודא שכל אזרח בישראל יקבל נגישות של סיבים, אבל במרכז זה לא חוכמה, בגליל ובנגב זו המשימה הגדולה. תדעו לכם, שבכל מדינה אחרת סדר פריסת הסיבים נראה אחרת. אני יודע זאת כי מדינת ישראל פיגרה במשך עשור אחרי מדינת אחרות בעולם. סדר עדיפויות כלכלי. פריסה במרכז והזנחת הפריפריה. לעקוב אחר הכסף, אחר הרווח. אבל אצלנו יש תפיסת עולם וקוראים לה ציונות. לא רק כדאיות כלכלית אלא בעיקר כדאיות לאומית והנה הפלא ופלא כשבוחרים בגישה הזאת אז גם יש רווח. המשימה של הסיבים היא לחבר ולצמצם פערים.״

השר הודה לנשיא ואמר: ״למסע לחיבור ישראל לסיבים מצטרפים אלינו שרים, ראש הממשלה הצטרף אלינו לפריסת סיבים במעלות תרשיחא, והיום מכבד אותנו בנוכחותו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג.

תודה לך אדוני הנשיא. אני חושב שהחיבורים האלה וחניכת הסיבים יחד, זה צעד טבעי. מדובר בצעד שמוביל מהפכה בכלכלה של מדינת ישראל, וטבעי שעמודי התווך של המדינה לוקחים בה חלק.״

ראש העיר נוף הגליל, רונן פלוט: ״היום יום חג לנוף הגליל, יום שבו העיר כולה לארוכה ולרוחבה מתחברת לסיבים האופטיים ולאינטרנט המהיר. גם בתעשייה, גם בבתים הפרטיים, גם במוסדות החינוך וההשכלה הגבוהה, גם בעסקים ובכל נקודה בעיר כולה. כל העיר תרגיש את השינוי האדיר שמחולל החיבור לסיבים ולאינטרנט המהיר.״

מנכ"ל IBC אנלימיטד, אמיר לוי: ״החיבור של נוף הגליל לאינטרנט מהיר על גבי רשת סיבים אופטיים מתקדמת של החברה מביא להשגת שתי מטרות כלכליות חשובות – תחרות וצמיחה. IBC חרטה על דגלה לאתגר את השוק, להוות תחרות אמיתית למונופול ולהגיע כמה שיותר מהר לכמה שיותר תושבים בישראל. תשתיות תקשורת טובות מייצרות צמיחה ובשנה וחצי האחרונות ראינו כמה חשיבות יש להן עבור המשק. המעמד הזה כאן בנוף הגליל ממחיש שכאשר האינטרס הציבורי פוגש ערך כלכלי המרוויחים הגדולים הם האזרחים."

עם סיומו של הטקס הוזמנו הנוכחים לצפות בתצוגת התכלית של התקנת הסיבים האופטיים והצגת מהירות האינטרנט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים