שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "איזה ממשל יהיה כאן בקרוב? הזמן יגיד"
טראמפ מגיב להפסד
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיב לראשונה מאז הבחירות לתוצאות המאכזבות ורמז כי הפנים את העובדה שהוא הפסיד • הנשיא הבטיח כי הממשל בראשותו לא יטיל סגר
דונלד טראמפ | צילום: Stratos Brilakis, שאטרסטוק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כינס בליל שבת מסיבת עיתונאים לראשונה מאז ההפסד בבחירות, והתבטא לראשונה בנוגע לתוצאות המאכזבות, אם כי במרומז, כאשר ניתן היה להבין כי החל תהליך ההפנמה של ההפסד.

כזכור, חלוקה זהה של מפת האלקטורים נרשמה גם בבחירות 2016, אך אז נרשם היתרון לטובת המפלגה הרפובליקנית.

בדבריו התייחס הנשיא לתחלואה ההולכת וגוברת בארצות הברית והדגיש שהממשל שלו לא יטיל סגר כללי כשהוא מוסיף ברמיזה, כי "אין לדעת איזה ממשל יהיה כאן בקרוב, הזמן יגיד". כאמור, מדובר בהתבטאות ראשונה של הנשיא מאז הבחירות כאשר לראשונה ניכר מדבריו כי החל בתהליך ההפנמה של ההפסד.

טראמפ הוסיף והתייחס לפריצת הדרך של ענקית התרופות 'פייזר' וציין כי החיסון המיוחל לנגיף הקורונה יהיה זמין לקשישים וחולים בתוך שבועות אחדים ולציבור הרחב בחודש אפריל. "נפיץ את החיסון של פייזר בהקדם", אמר הנשיא.

הנשיא חשף, כי "שלושה חיסונים נוספים בעלי יעילות טובה כמו של פייזר, אולי אפילו יותר, יהיו מוכנים גם הם בתוך מספר שבועות, הליך הבדיקה של ה-FDA נמצא בשלבים מתקדמים, כאשר אישור לשימוש חירום יתקבל בקרוב מאוד מאוד".

עוד אמר, כי הממשל חתם על חוזי משלוח חיסונים עם UPS ו-FEDEX, כמו גם על הפצה ברשתות בתי המרקחת הגדולות Walgreens ו-CVS. "בימים הקרובים חברת מודרנה צפויה לפרסם את תוצאות הניסוי שלה", הוסיף טראמפ.

בתוך כך, התראיינה דוברת הבית הלבן קיילי מקנאני לרשת 'פוקס' ונשאלה האם הנשיא דונלד טראמפ יגיע לטקס ההשבעה של הנשיא הנבחר, ג'ו ביידן, שיתקיים ב-20 בינואר. מקנאני השיבה כי טראמפ אכן יגיע לטקס, מאחר וזה יהיה טקס ההשבעה שלו לכהונה שנייה.

"אנחנו עוד לא שם. אנחנו מדברים על ינואר והנשיא טראמפ מאמין שהוא יהיה נשיא, ייבחר לקדנציה שנייה והצעדים המשפטיים הם הצעד הראשון בדרך לכך", אמרה מקנאני. משהמשיך המראיין להקשות כי "זה ייראה די רע אם הוא לא ישתתף בהשבעה", השיבה מקנאני כי הנשיא ישתתף בהשבעה שלו. הוא יהיה חייב להיות שם, למעשה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים