שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » טראמפ הודח מרשימת 400 עשירי ארה"ב
לא רק מהנשיאות
בפעם הראשונה מזה 25 שנה, נשיא ארה"ב לשעבר הודח מהרשימה, כאשר הונו של טראמפ מוערך כעת בכ-2.5 מיליארד דולר, סכום הנמוך ב-400 מיליון שקלים מהרף הנדרש
דונלד טראמפ | צילום: Evan El-Amin, שאטרסטוק

מגזין פורבס העולמי פרסם כמידי שנה את רשימת 400 העשירים בארה"ב ובה נתון דרמטי שעלה מהרשימה, לאחר 25 שנה, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד ג'יי טראמפ הודח מהרשימה, זאת למרות ששנת הקורונה ברובה גרמה לכך שהעשירים המשיכו להרוויח ובגדול.

כלל המשתתפים ברשימה הגדילו יחד את הונם בכ-40% בשנה החולפת, סכום של כ-4.5 מיליארד דולר סך הכל. כמו כן, השנה נוספו לרשימה 44 שמות חדשים שנכנסו לדירוג בפעם הראשונה, כל אחד מהם עם הון המוערך ביותר מ-2.9 מיליארד דולר.

כאמור, מי שלא עבר השנה את רף הכניסה לרשימה, בפעם הראשונה מזה 25 שנה, הוא הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. הונו של טראמפ מוערך כעת בכ-2.5 מיליארד דולר, סכום הנמוך ב-400 מיליון דולר מרף הכניסה לרשימה.

על הכתר שמר מייסד אמזון וחברת החלל Blue Origin, הלוא הוא ג'ף בזוס שנותר במקום הראשון עם הון שנאמד ב-201 מיליארד דולר. כאשר נושף בעורפו במקום השני יריבו המושבע אילון מאסק, שמתחרה איתו לעיתים קרובות על המקום הראשון בצמרת.

הונו של מאסק, מנכ"ל טסלה ומייסד חברת החלל SpaceX עומד כעת על 190.5 מיליארד דולר. לפני כשבוע, מאסק עקף את בזוס והשתלט לזמן קצר על המקום הראשון. מאסק, שידוע בלשון חדה, עקץ את בזוס ואמר שבכוונתו "לשלוח לו מדליית כסף". השניים מתחזקים יריבות וירטואלית ארוכת שנים, בעיקר סביב המרוץ של שני המיליארדים לחלל.

במקום השלישי נמצא מייסד פייסבוק מארק צוקרברג, אלא שהנתונים ברשימה אינם מעודכנים ושוקללו לפני הנפילה הגדולה בשבוע שעבר, שמחקה 7 מיליארד דולר מהונו של צוקרברג.

מי ששומר על מקומו בצמרת הרשימה הוא מייסד מיקרוסופט – ביל גייטס, שממוקם במקום הרביעי עם הון של 134 מיליארד דולר.

במקום החמישי בדירוג נמצא המדען והיזם לארי פייג', ממייסדי גוגל. פייג' אמנם פרש מתפקידו בשנת 2019, אך הוא עדיין מכהן כחבר דירקטוריון. הונו של פייג' נאמד ב-123 מיליארד דולר, והוא עדיין נחשב לבעל שליטה בענקית הטכנולוגיה.

במקום השישי ברשימה נמצא המייסד השותף הנוסף של גוגל, סרגיי ברין. הונו של ברין, שפרש מתפקידו בחברה בשנת 2019, נאמד ב-118.5 מיליארד דולר. בדומה לפייג', גם ברין הוא חבר דירקטוריון ובעל השליטה בחברה.

המיליארד לארי אליסון, מייסד ענקית התוכנה Oracle, נמצא במקום השביעי ברשימה עם הון מוערך של 117.3 מיליארד דולר. אליסון אוחז ב-35% מהחברה בה הקים והוא מכהן בה גם כיו"ר וכמנכ"ל הטכנולוגיה. מיד אחריו נמצא המשקיע האגדי וורן באפט עם הון שנאמד ב-102 מיליארד דולר.

במקום התשיעי נמצא סטיב באלמר, לשעבר מנכ"ל מיקרוסופט שהוביל את החברה בין שנת 2000 ל-2014. לבאלמר הון המוערך ב-96 מיליארד דולר. בתחתית העשיריה הפותחת נמצא מייקל בלומברג, מיייסד חברת התקשורת בלומברג, עם הון מוערך של 70 מיליארד דולר.

במקום ה-24 ברשימה נמצאת מרים אדלסון הישראלית, עם הון שנאמד ב-30.4 מיליון דולר. אדלסון, אלמנתו של שלדון אדלסון, מנכ"ל חברת הקזינו והמלונאות Las Vegas Sands, כיכבה גם בצמרת רשימת עשירי ישראל של פורבס ישראל שפורסמה השנה, בה דורגה במקום הראשון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים