שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » טראמפ: התמודדתי בגלל הכישלונות של ביידן
באיפוק ובממלכתיות
לפנות בוקר התקיים העימות האחרון בין המועמדים לנשיאות ארצות הברית, כאשר הפעם לא הוזכרה ישראל והעימות כולו הוקדש לנושאים פנים אמריקניים. הפרשנים הופתעו

באופן מפתיע, העימות השני והאחרון בין המתמודדים לנשיאות ארצות הברית הסתיים ללא שנרשמו במהלכו אירועים חריגים על ידי אף אחד מהמעומדים והתנהל באופן ממלכתי וענייני, תוך כבוד הדדי. זאת, בניגוד גמור לעימות הראשון, במהלכו ירדו המתמודדים לפסים אישיים שביטאו את היריבות העמוקה בין השניים.

העימות עסק בנושאים פנים אמריקנים ולא הוזכרה בו אף מילה על ישראל. לסיכום העימות הגדירה התקשורת האמריקנית את המועמדים ככאלו שהצליחו להפתיע כל אחד בחלקו. טראמפ, בניגוד לעימות הראשון והתדמית המאפיינת את אישיותו שמר על ענייניות וממלכתיות ולא ירד להעלבות אישיות נגד ביידן – ואילו האחרון הצליח לנפץ את התדמית שיריבו מנסה למתג אותו בה, כאפרורי, מבוגר וככזה שכבר לא תמיד מודע למה שמתרחש סביבו. ביידן הצליח לשמור על ערבות מרבית והיה לגמרי עניני.

אחד הנושאים הפנים אמריקנים הבולטים שהמועמדים התעמתו עליו וזכה לתהודה רבה היה הגזענות בארצות הברית, נוכח המהומות האחרונות שהתקיימו במדינות רבות על ידי השחורים שטענו לאפליה.

בדבריו ניכר היה שג'ו ביידן מנסה להרחיק את עצמו מאובמה בכל הקשור למדיניות בנושא טעון ורגיש זה. טראמפ מצדו טען כי אף נשיא למעט אברהם לינקולן לא עשה יותר עבור הקהילייה השחורה ממנו, כשהוא מונה את הצעדים בהם נקט הממשל ב-4 שנים האחרונות: רפורמות כליאה, רפורמות בקרב קהילות, תמיכות בקולג'ים ואוניברסיטאות שחורות. "נתתי יותר כסף ממה שהם ביקשו", אמר הנשיא שהאשים את ביידן בהתבטאויות שנויות במחלוקת בכל הקשור לשחורים.

‏ביידן מצדו, טען כי הדברים שטראמפ מייחס לו כלל אינם נכונים וכי מעולם לא אמר זאת. להיפך, טען ביידן, היה זה טראמפ שקרא להשית עונש מוות לצעירים שהורשעו על לא עוול בכפם בניו יורק, כשהוא אף מוסיף וטוען כי רפורמת הפשיעה שלו לא מכניסה מספיק אנשים לכלא.

"העולם לא יכול לסגור את עצמו ולגור במרתף, לאנשים אין מספיק כסף כמו ביידן בשביל לחיות במרתף"

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ

עוד אמר, כי המדיניות של אובמה בנושא היתה לקויה בחסר ויפעל כנשיא לתקן זאת, "זה היה טעות, לקח יותר מדי זמן. ועכשיו כאשר אכהן כנשיא לא כסגן נשיא אוכל לטפל במי שאין לו תעודות ואעלה אותם על הנתיב לאזרחות".

‏טראמפ מצדו פנה לקהל הצופים וטען, כי "היו לו 47 שנים לעשות ולא עשה כלום. 8 שנים בתור סגן, הוא לא עשה כלום למעט בניית כלובים לשים בתוכם ילדים, אם אתה בעד מאבק בפשיעה מדוע לא עשית את זה לפני 4 שנים כשהיית בשלטון תחת אובמה? היית שם לא מזמן, ולא עשית כלום".

טראמפ הוסיף, כי הסיבה להתמודדות לנשיאות אותה הציג לפני 4 שנים היתה "בגלל הכישלונות שלכם, לא הייתי שוקל לרוץ אם לא הפשלות שלכם".

‏כאן פנתה המנחה ולקר לביידן והזכירה לו נשכחות: "דברים שאתה עשית בסנאט בשנות ה-80 וה-90, עם החוק של הסמים, שלחו עשרות אלפי צעירים שחורים לבתי כלא".

ביידן חזר בו והצהיר כי אלה היו דברים לא נכונים, ויש צורך לשנות את החוקים שלא ישלחו אנשים לכלא על בעיות סמים ואלכוהול. ביידן האשים את הרפובליקנים בכך שעצרו מימון לבתי משפט בכל הקשור למאבק בפשיעה.

דונלד טראמפ וג'ו ביידן | צילום: M Ainuha Zainur R, שאטרסטוק

תחום נוסף ופופולרי בו עסק העימות היה המאבק בקורונה. בעוד ביידן האשים את המדיניות של טראמפ באחריות לתחלואה והתמותה הגבוהה במדינה מהנגיף, טראמפ השיב כי בעוד שבועות אחדים כבר יהיה חיסון שימגר אותו כליל. "החיסון יגיע בסוף השנה. יש מגוון חברות שעוסקות בפיתוח כמו ג׳ונסון, מודרנה, פייזר. ויש מדינות נוספות שעוסקות בזה כולל באירופה. אין ביטחון שזה יקרה עד הבחירות, אבל בוודאות עד סוף השנה".

ביידן הפנה אצבע מאשימה לטראמפ ואמר כי "זה האדם שאמר שזה יגמר באיסטר, אנחנו לקראת חורף חשוך. אין שום הבטחה שזה יסתיים". בתגובה ענה טראמפ: "כאשר סגרתי את סין ואז אירופה מפני כניסה לארה"ב, ביידן אמר שאני לא זז מספיק מהר, אבל ביידן היה בפיגור בהחלטות אחרי". ביידן השיב, כי "טראמפ סגר את סין באיחור רב".

ביידן טען כי "מי שלא לוקח אחריות על המצב, לא צריך להישאר נשיא. יש לנו 1,000 מתים ביום, ו-7,000 מקרים חדשים ביום. בהשוואה למה שהולך באירופה, אנחנו מתחילים ממקום גבוה, רק בעטיית מסיכות אפשר לחסוך חיים, ולנשיא אין תכנית מקיפה כרגע, מה גם שהוא בעצמו אינו מקפיד על הכללים".

טראמפ הצהיר על עצמו: "אני אדם הכי פחות גזעני שיש, ואני לא מתאים את דברי לאוזני הנוכחים בקרב הקהל. לא שמעתי על בל"ם, וכאשר הבנתי הייתי נגדם", ביידן העיר: "הוא מדבר לקבוצות עליונות הגזע הלבן, dog whistle". טראמפ: "אתה לא עשית דבר עבור השחורים חוץ מלשלוח לכלא".

טראמפ התייחס לאפשרות להטלת סגר ועלב בביידן, "לאמריקאים אין יכולת לכלוא את עצמם במרתף כמו ביידן". עוד אמר, כי 99% מהנדבקים בנגיף מחלימים ממנה. ביידן השיב לו: "אין אף מדען רציני בעולם שחושב כמו טראמפ שאירוע הקורונה תיכף מסתיים". טראמפ: "העולם לא יכול לסגור את עצמו ולגור במרתף, לאנשים אין מספיק כדי לחיות במרתף".

בהמשך אמר טראמפ כי "הקורונה זה משהו שחיים איתו", וביידן מצדו השיב כי "הקורונה זה משהו שמתים ממנו". התבטאות פחות מוצלחת שזכתה לביקורת מגורמים שונים.

טראמפ הוסיף, כי אנחנו רואים כיצד כל המושלים הדמוקרטים מטילים סגרים במדינות שלהם ודווקא אצלם ניכרת עליה גבוהה יותר בתמותה. לשאלת המנחה אמר טראמפ כי "חייבים לפתוח את בתי הספר שכן אחרת לא תהיה לנו מדינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים