שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » טראמפ מבטיח: "תהיה העברת שלטון מסודרת"
לראשונה
הנשיא הצהיר: "אף שאני לא מסכים לחלוטין עם תוצאות הבחירות ואף שהעובדות תומכות בדבריי, תהיה העברת שלטון מסודרת". דיווחים: שרים בממשל דנו בהדחת טראמפ
תגיות:
דונלד טראמפ | צילום: Evan El-Amin, שאטרסטוק

במקביל לאשרור ניצחונו של הנשיא המיועד ג'ו ביידן בידי הקונגרס האמריקני, הנשיא המכהו דונלד טראמפ פרסם הצהרה שלפיה הוא מתחייב להעביר את השלטון באופן מסודר לממשל ביידן ב-20 בינואר. דבריו פורסמו בחשבון הטוויטר של סגן ראש הסגל של הבית הלבן דן סקאבינו, לאחר שחשבונות הפייסבוק והטוויטר של הנשיא נחסמו אמש על רקע המהומות האלימות בגבעת הקפיטול שנגמרו במותם של 4 בני אדם.

"אף שאני לא מסכים לחלוטין עם תוצאות הבחירות ואף שהעובדות תומכות בדבריי, תהיה העברת שלטון מסודרת ב-20 בינואר. תמיד אמרתי שנמשיך במאבק שלנו להבטיח שרק הקולות החוקיים ייספרו", מסר. טראמפ אמר כי אישור הקונגרס "מייצג את סיום הכהונה הראשונה הטובה ביותר בהיסטוריה הנשיאותית זו רק ההתחלה של המאבק שלנו להפוך את אמריקה שוב לגדולה".

טראמפ קרא הלילה לתומכיו לעזוב את הקפיטול, אך אמר כי הוא "אוהב אותם" והמשיך בטענותיו לכך שהבחירות זויפו. הוא תקף את סגן הנשיא מייק פנס על כך שלא התערב בהליך אשרור התוצאות, "למייק פנס לא היה את האומץ לעשות את מה שהיה צריך כדי להגן על המדינה והחוקה שלנו, ולהעניק למדיות סיכוי לאשר עובדות מתוקנות, ולא את הכוזבות והלא מדויקות שהם התבקשו לאשר קודם לכן. ארצות הברית דורשת את האמת", כתב הנשיא על סגנו.

בין המבקרים את הנשיא היו קודמיו בתפקיד ג'ורג' בוש שאמר "אלו מראות של רפובליקת בננות", וכן ברק אובמה שהאשים את טראמפ באירועים. ב-CNN דיווחו בנוסף כי כמה משרי הקבינט של טראמפ דנו באפשרות של הדחתו על סמך התיקון ה-25 לחוקה, שמאפשר להעביר נשיא מתפקידו אם אינו מסוגל למלא את תפקידו מסיבה כלשהי. ההליך דורש רוב בקבינט לצד אישור של סגן הנשיא פנס. בדיווח הודגש כי לא ברור אם יימצא הרוב הדרוש, ולכן נראה שהסבירות למימוש המהלך נמוכה למדי.

גם סגן הנשיא מייק פנס התייחס למהומות: "היום היה יום אפל בהיסטוריה של גבעת הקפיטול. אנו מגנים בחריפות את האלימות שאירעה פה. אלימות לעולם אינה מנצחת". מוקדם יותר בלילה התייחס ביידן למהומות ואמר כי "הדמוקרטיה האמריקנית תחת מתקפה חסרת תקדים". עוד הצהיר: "לרסק חלונות בקפיטול זו לא הפגנה, זו התקוממות. היום הזה הוא תזכורת לכך שדמוקרטיה היא דבר שברירי", הוסיף ביידן.

במהלך האירועים אמש, השתלטו כוחות המשטרה על בניין הקפיטול, וביצעו ירי חי שממנו נפצעה באורח אנוש אישה שמתה מפצעיה לאחר מכן. המשטרה עדכנה כי בסך הכל נהרגו 4 אנשים במהלך המהומות, לצד 52 מפגינים שנעצרו. שני מטעני חבלה אותרו במטות המרכזיים של המפלגה הדמוקרטית והרפובליקנית. ראש עיריית וושינגטון די. סי. הכריזה על מצב חירום למשך 15 יום – שיהיה בתוקף גם ביום השבעתו של ביידן לנשיאות ב-20 בינואר.

על רקע אישור ניצחונו של ביידן והמהומות בגבעת הקפיטול, מדינת ג'ורג'יה בחרה אתמול שני נציגים מטעם המפלגה הדמוקרטית לסנאט. רפאל וורנוק האפרו-אמריקאי וג'ון אוסוף היהודי ייצגו את המדינה הדרומית ובכך יעמוד היחס בסנאט על 50 סנאטורים דמוקרטים לעומת 50 סנאטורים רפובליקניים. הדבר מהווה ניצחון משמעותי נוסף עבור ביידן, שכן כעת סגנית הנשיא הנבחרת, קמלה האריס, תהיה לשון המאזניים בהצבעות, מה שצפוי להבטיח לו שליטה בבית הנבחרים העליון בוושינגטון, לצד שליטת הדמוקרטים גם בבית הנבחרים התחתון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים