שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » טראמפ: "מי שתומך בי לא תומך באלימות"
הנשיא מגיב
פלוסי: "היום, באופן דו-מפלגתי, בית הנבחרים הראה שאף אחד לא מעל החוק". ביידן: "הקיצוניים שהסתערו על גבעת הקפיטול הוסתו לאלימות על ידי טראמפ"
דונלד טראמפ | צילום: הבית הלבן
הצהרת הנשיא טראמפ |
צילום: הבית הלבן

נשיא ארצות הברית המכהן דונלד טראמפ שב וקרא הלילה (חמישי) לאזרחים האמריקנים לשמור על אחדות ולהימנע מאלימות: "אני רוצה להיות ברור, אני מגנה באופן חד-משמעי את האלימות שראינו בשבוע שעבר. האלימות ההמונית מנוגדת לכל מה שאני מאמין בו וכל מה שהמפלגה שלנו מייצגת", אמר בנאום מוקלט שפרסם מספר שעות אחרי ההצבעה על הדחתו בבית הנבחרים, בו לא התייחס לנושא.

"מי שתומך בי באמת לא תומך באלימות או תקיפה של ערכי האומה, לא נסבול התנהגות כזו", הוסיף. בסרטון שפורסם מחשבון הטוויטר של הבית הלבן הדגיש טראמפ: "האלימות בשנה באחרונה יצאה משליטה. היא חייבת להפסיק. מימין ומשמאל, אין תירוץ לאלימות, ארה"ב היא אומה של חוקים. לכל אמריקני יש זכות ביטוי, אבל אסור לעבור על החוק".

בהמשך נאומו, שגם לא כלל הכרה בניצחונו של בבידן בחירות, טראמפ הוסיף וקרא להשכנת שלום בין אזרחי ארה"ב. "אמריקה היא ארץ של חוק", אמר. "אני מבקש ממי שאי פעם האמין באג'נדה שלנו לחשוב על דרכים להפיג את המתיחות ולהרגיע את הרוחות. כל אזרח רשאי להביע את דעתו בשלווה ובכבוד. הוריתי לשירותי הביטחון להשתמש בכל האמצעים הנחוצים כדי לשמור על הסדר".

בהמשך, הנשיא התייחס גם לחסימתו ברשתות החברתיות. "אני רוצה לומר גם כמה מילים על המתקפה חסרת התקדים על חופש הביטוי שראינו בימים האחרונים. אלו הם זמנים קשים ומתוחים. הניסיונות לצנזר, לבטל ולהכניס אזרחים לרשימה שחורה שגויים ומסוכנים. מה שצריך עכשיו הוא שנקשיב אחד לשני, לא נשתיק אחד את השני".

לאחר מספר שעות, הגיב הנשיא המיועד ג׳ו ביידן על החלטת בית הנבחרים להדיח את טראמפ, ואמר כי ההתקפה על גבעת הקפיטול בשבוע שעבר בוצעה על ידי קיצונים פוליטיים וטרוריסטים מבית שהוסתו לאלימות על ידי הנשיא היוצא. "החלטת ההדחה היתה בין-מפלגתית, ברוב של חברי בית הנבחרים, שפעלו בהתאם לחוקה ובהתאם למצפונם", אמר ביידן. הוא קרא לסנאט למצוא דרך לנהל את משפט ההדחה במקביל לקידום עניני המדינה האחרים, בהם אישור מינויים בכירים לקבינט שלו והעברת חקיקה לאספקת חיסונים נגד קורונה ולשיקום הכלכלה.

לפני שחתמה על מסמך ההדחה, בירכה יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי על תוצאות ההצבעה. "היום, באופן דו-מפלגתי, בית הנבחרים הראה שאף אחד לא מעל החוק, אפילו לא נשיא ארצות הברית. שדונלד טראמפ הוא סכנה ברורה ומידית למדינה שלנו ושאנחנו מקדשים פעם נוספת את השבועה שלנו לתפקיד – לשמור ולהגן על חוקת ארצות הברית", אמרה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים